• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102317244

نماینده مردم لامرد و مهر:

صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه‌اندازی شود

صنایع پایین دستی در مهر و لامرد راه‌اندازی شود

ایسنا/فارس نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید صنایع پایین دستی در این دو شهرستان شکل بگیرد و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند.

سید موسی موسوی پنج‌شنبه ۲۳ دی در مراسم جشن تکمیل ظرفیت آلومینیوم جنوب با بیان اینکه امروز اتفاق بزرگی رخ داده است، اظهار کرد: بدون اغراق منطقه لامرد یک عسلویه در خشکی و عسلویه دوم معدنی است.

او با بیان اینکه اینجا بزرگترین حوزه گازی بعد از عسلویه است، گفت: این منطقه به لحاظ راه‌های دسترسی در حال پیشرفت است و کریدور لامرد و پارسیان عملا انجام می‌گیرد، راه‌های ارتباطی با دیگر شهرستان‌ها از جمله خنج نیز در دست اقدام است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه انتقال آب نیز عملیات اجرایی آن در حال اجرا است، افزود: با عملیات انتقال آب، آب مورد نیاز صنعت و شرب دو شهرستان تامین می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تقاضای ما این است که نگاه ملی به این منطقه شود، چراکه ارزش سرمایه‌گذاری را دارد، عنوان کرد: نمایندگان استان کمک کنند که این نگاه ملی به منطقه شکل بگیرد همچنین صنایع پایین دستی باید در این مناطق شکل بگیرد و سرمایه‌گذاران تشویق و ترغیب شوند.

او با بیان اینکه برای تامین خوراک این منطقه نیز نیازمند کمک است، عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی هستند که زمین خریدند و هیچ مشکل مالی ندارند فقط خوراک می‌خواهند منابع تامین خوراک نیز در منطقه است اما باید وزارت نفت کمک کند تا پتروشیمی و پتروپالایشگاه ایجاد شود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نیاز به میعانات گازی نیز عنوان کرد: هم پالایشگاه پارسیان و هم عسلویه این میعانات گازی را دارند فقط باید همت و اراده‌ای باشد برای اینکه منابع در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد؛ اگر چنین شود تحولی در اشتغال این منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha