• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102317254
  • خبرنگار : 71496

سیسی: منطقه به دلیل دخالت دیگران هزینه سنگینی را پرداخت کرد

سیسی: منطقه به دلیل دخالت دیگران هزینه سنگینی را پرداخت کرد

رئیس جمهوری مصر با اشاره به اینکه تغییر با زور به تخریبی ختم می‌شود که مهار آن دشوار است، تاکید کرد: منطقه به دلیل دخالت دیگران در امورش هزینه سنگینی را متحمل شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اظهار کرد: مصر در اواخر سال ۲۰۱۱ از خطر فروپاشی و تبدیل شدن به کشور پناهجویان همانند برخی کشورهای منطقه که هنوز درگیر بحران‌ها و کشمکش‌ها هستند و ساکنان آنها مجبور شدند به خارج پناه ببرند، نجات یافت.

سیسی با اشاره به اینکه تغییر با زور به تخریبی ختم می‌شود که مهار آن دشوار است، تاکید کرد: منطقه هزینه سنگینی را به دلیل دخالت‌های دیگران در امورش متحمل شد.

رئیس جمهوری مصر در نشست "مسؤولیت بین‌المللی بازسازی مناطق پس از درگیری‌ها" در شهر شرم‌الشیخ بر لزوم توقف درگیری‌ها در تمامی مناطق جهان پیش از اندیشیدن به طرح‌های بازسازی تاکید کرد.

او در ادامه آمادگی مصر برای مشارکت مثبت و سازنده در حل بحران یمن را اعلام و تاکید کرد: مصر هرگز در امور دیگر کشورها دخالت نخواهد کرد؛ اما همواره برای همکاری جهت سازندگی و بازسازی آماده است.

سیسی درباره حمایت مصر از نوار غزه نیز گفت: بازسازی غزه بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نیاز دارد، کاش می‌تونستیم بیشتر کمک کنیم.

همچنین رئیس جمهوری مصر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فقر جهان در آفریقا است، از نهادهای بین‌المللی خواست هزینه‌ها و نرخ بهره را برای کشورهای فقیر کاهش دهند.

سحر الجبوری، مدیر دفتر آژانس امدادرسانی و کاریابی پناهجویان فلسطینی (آنروا) نیز در این نشست ضمن تقدیر از مصر بابت حمایت از این آژانس در محافل بین‌المللی مختلف، طرحش برای بازسازی غزه، نقش محوری آن در توقف جنگ و برقراری آتش‌بس و نیز بازگشایی گذرگاه رفح اظهار کرد: آژانس به دلیل اجتناب طرف‌های حامی از ادامه پرداخت‌ها و نیز به دلیل برخی فشارهای سیاسی برای متوقف کردن فعالیت‌های آژانس و پایان دادن به مساله پناهجویان فلسطینی، با بحران مالی بزرگی روبه‌رو است.

لیزلی رد، مدیر هیئت آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا در مصر نیز در این نشست گفت: سازمان ملل سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد دلار برای کمک‌های بشردوستانه فراهم کرد؛ اما نیازها بسیار بیشتر از این مبالغ هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha