• جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102417612
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در کاشان و آران و بیدگل انجام می‌شود؛

اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی

اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی

ایسنا/اصفهان مدیر بیمه سلامت کاشان از اجرای طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

مسلم آشوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت با توجه به تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مکلف به اجرای سیستم نظام ارجاع برای صندوق بیمه همگانی شده است که اهداف متعالی دارد.

وی افزود: یکی از اهداف و دستاوردهای طرح پزشک خانواده در صندوق همگانی افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی، رعایت عدالت در دریافت بیمه خدمات درمانی، هدایت بیماران در مسیر درست درمان با کمترین هزینه است و بر این اساس ارائه خدمات در بخش خصوصی نیز در این طرح انجام می‌شود. 

مدیر بیمه سلامت کاشان، تصریح کرد: در اجرای این طرح، بیمه شدگان از طریق پنل انتساب، به پزشک خانواده تعیین شده معرفی می‌شوند و شهروندان به جز موارد اورژانسی، باید صرفا به پزشک مربوط مراجعه کنند. 

آشوری تاکید کرد: نظام ارجاع برای افرادی اجرا می‌شود که به‌صورت رایگان در صندوق بیمه همگانی تحت پوشش هستند و تاکنون فقط مجوز استفاده از مراکز درمانی دولتی را داشته‌اند که بعد از این می‌توانند با پرداخت تعرفه 60 هزار ریالی از خدمات بخش خصوصی در قالب رعایت سیستم ارجاع استفاده کنند.

وی گفت: پزشک خانواده می‌تواند بیمه شدگان را در صورت نیاز به پزشک متخصص یا فوق تخصص ارجاع دهد و درصورت مراجعه به پزشکی غیر از پزشک ارجاع شده، تمام هزینه‌ها آزاد محاسبه خواهد شد.

آشوری تصریح کرد: بیماران خاص و بیماران تحت شیمی درمانی و رادیوتراپی بدون ارجاع توسط پزشک خانواده می‌توانند به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه کنند و تمام هزینه‌ها برای آنها با بیمه محاسبه خواهد شد.

وی افزود: در نظام ارجاع، بیمه شده با ارائه کد رهگیری دریافتی از پزشک و کد ملی خود می‌تواند به داروخانه‌های طرف قرارداد مراجعه و داروی خود را به‌صورت بیمه‌ای دریافت کند، ضمن اینکه خدمات جانبی پزشک خانواده، براساس کدهای منتخب خدمات قابل انجام در مطب است.

مدیر بیمه سلامت کاشان تاکید کرد: بیمه شدگان برای دریافت خدمات پاراکلینیکی مثل آزمایش، گرافی و سونوگرافی باید صرفا به مراکز دولتی طرف قرارداد مراجعه کنند و در صورت مراجعه به مراکز خصوصی، هزینه‌ها به‌صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

مدیر بیمه سلامت کاشان گفت: پزشک سطح یک موظف است بیش از ۹۰ درصد بیمه شدگان منتسب به خود را ظرف مدت شش ماه از شروع همکاری ویزیت پایه کرده  و پس از ثبت ویزیت و در صورت لزوم تجویز نسخه در سامانه نسخه نویسی الکترونیک در شرایط مورد نیاز بیمار را ارجاع الکترونیک دهد.

آشوری افزود: پزشک خانواده، در صورت دریافت بازخورد ارجاع، اقدامات مورد نیاز براساس باز خورد دریافتی از سطح دو را انجام  دهد. روش انجام ویزیت پایه طبق نظر پزشک معالج و با هدف شناسایی و بیماریابی دو بیماری "دیابت" و  "پرفشاری خون" در جمعیت تحت پوشش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha