• جمعه / ۲۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102417692

شهردار شیراز خبر داد:

ریل‌گذاری نیمی از خط دو مترو شیراز تمام شد

ریل‌گذاری نیمی از خط دو مترو شیراز تمام شد

ایسنا/فارس شهردار شیراز، از اتمام عملیات ریل گذاری خط  دو مترو از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا ایستگاه استقلال به طول ۷ کیلومتر با تکمیل شبکه برق بالاسری خبر داد. 

سید احسان اصنافی جمعه ۲۴ دی در جلسه مدیره سازمان حمل ونقل ریلی شیراز، افزود: عملیات روسازی فاز یک تا میدان امام حسین (ع) نیز به اتمام رسیده و عملیات بتن ریزی برای زیرسازی در ادامه تونل یک تا ایستگاه امام حسین (ع) و قسمتی از تونل دوم نیز رو به پایان است. 

او ادامه داد: عملیات اجرایی ایستگاه‌های قهرمانان با ۷۷.۳ درصد، دولت با ۶۸.۱ درصد، امیرکبیر با ۶۲.۴ درصد و استقلال با ۶۲.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دنبال می شود و یک رام قطار نیز از خط یک به خط دو برای انجام تست سرد انتقال داده شده است.

 شهردار شیراز با بیان اینکه تونل‌های مسیر خط دو به روش زیر زمینی و با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه حفاری شده است، اضافه کرد: عملیات سازه، معماری و تأسیسات در هشت ایستگاه فاز یک این خط اجرا و برق بالاسری در حدود پنج کیلومتر نصب شده است. 

اصنافی همچنین در این نشست بر تسریع روند عملیات اجرایی خط دو مترو تاکید کرد و افزود: ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶ هزار نفر ساعت در هر جهت است و با بهره برداری از آن، مشکلات ترافیکی مرکز شیراز کاهش می‌یابد. این خط با دو مسیر رفت و برگشت، امکان سفر در عرض و مرکز شهر را فراهم می‌کند. 

گفتنی است، خط ۲ مترو شیراز به طول ۱۵ کیلومتر و با ۱۳ ایستگاه از شهرک میانرود تا میدان گلستان امتداد دارد و جنوب شیراز را به شمال این کلانشهر متصل خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha