• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400102518108
  • خبرنگار : 30054

تاثیر سیستم امنیتی بر کاهش سرقت

تاثیر سیستم امنیتی بر کاهش سرقت

وجود سیستم امنیتی در هر مکانی، از جمله اماکن تجاری و منازل مسکونی احتمال وقوع سرقت را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دوربین مارکت، استفاده از دوربین‌های امنیتی و دزدگیر اماکن به عنوان وسیله‌ای برای کاهش خطرات سرقت خانگی، به طور گسترده‌ای افزایش پیدا کرده است. آن ها هشدارهای ضروری را در مورد مزاحمان یا ورودهای غیرقانونی در محل را به اطلاع صاحبان اماکن و پلیس‌ها می‌رسانند. در این مقاله با تاثیر سیستم امنیتی در جلوگیری از سرقت و نحوه عملکرد دزدگیر اماکن و دوربین های امنیتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

در ایران، تقریباً یک سوم از صاحبان منازل اقدام به نصب سیستم امنیتی برای محل سکونت خود کرده‌اند، اما این سوال پیش می‌آید که چرا این تعداد بیشتر نیست؟ پایین بودن این آمار به علت ناکارآیی سیستم‌های امنیتی برای منازل مسکونی نیست، شاید برخی توانایی مالی نصب سیستم امنیتی را ندارند و شاید تصور می‌کنند اقامت در محله‌ای امن و آرام، آن‌ها را از خطرات احتمالی سرقت به دور نگه می‌دارد. سیستم امنیتی‌ای که توجه کسی را جلب نکند، سیستم امنیتی کاربردی‌ای نیست. به همین دلیل، کمک حرفه‌ای و نظارت جدی را باید در نظر بگیرید.

شاید نظارت شخصی بر نحوه عملکرد سیستم امنیتی منزل از لحاظ هزینه بصرفه تر باشد، اما ممکن است بهترین گزینه برای تامین امنیت خانواده نباشد. ممکن است زمانی که شما از خانه دور هستید شخصی وارد منزل شود، یا زمانی که به مسافرت رفته‌اید، هشدار ورود غیرقانونی منزل به صدا در آید ولی شما از این امر خبر دار نخواهید شد. حتی اگر هشدار را هم دریافت کنید، آیا می دانید چه کاری باید انجام داد؟

فرض کنید در نقطه ای دیگر از کشور در حال سپری کردن تعطیلات خود هستید، آیا می توانید برای ورود غیرقانونی به منزلتان با پلیس تماس بگیرید و درخواست کمک کنید؟ نظارت حرفه ای، مسئولیت همچین مسائلی را از ارباب رجوع گرفته و روش های پاسخگویی را به دست متخصصان آموزش دیده می‌سپارد.

 معمولا داشتن سیستم امنیتی به تنهایی مانع ورود مزاحمان به خانه شما نمی‌شود؛ با این حال، قابل رویت کردن آن برای مزاحمان، ممکن است آن ها را از ورود به منزل شما منصرف کند. به هرحال هیچ سارقی دوست ندارد با به صدا درآوردن دزدگیر منزل، اطرافیان را از حضور خود مطلع کند! علاوه بر دزدگیر اماکن، اقدامات دیگری مانند نصب دوربین های مدار بسته یا چراغ‌های امنیتی نیز برای برقراری امنیت وجود دارد.

مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم‌های امنیتی

عملکرد سیستم‌های امنیتی به عنوان ابزاری جهت جلوگیری از سرقت، نسبت به روش‌های قدیمی مانند قفل درب، کرکره، ققل پنجره و موانع فیزیکی... بازدهی بالاتری دارد. علاوه بر این، عملکرد آن‌ها همانند دوربین‌های مداربسته و چراغ‌های هشدار به گونه‌ای نیست که فقط محدود به نزدیک شدن سارق به هدف باشد. این سیستم‌ها همچنین به سارقین اطلاعاتی از افراد درون محل و تغییر نظر آن‌ها، نمی‌دهد. در عوض رویکرد کاری اکثر سیستم های امنیتی، بازی با ذهنیت سارق و هول کردن او با احتمال سر رسیدن اهالی محل یا پلیس است.

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم امنیتی که محافظت از خانه و تجهیزات و استفاده آسان از آن است. قلب سیستم امنیتی خانه ایستگاه پایه است که گاهی اوقات به عنوان یک هاب شناخته می‌شود. این می‌تواند یک صفحه نمایش لمسی نصب شده روی دیوار، یک جعبه ساده که می‌توانید در کمد قرار دهید، یا دستگاهی با صفحه کلید یکپارچه، طراحی شده برای نگهداری در فضای باز باشد. هر ویژگی اضافی که داشته باشد، هدف اصلی آن این است که نقطه ارتباطی مرکزی برای تمام حسگرهای امنیتی تشکیل دهنده سیستم شما باشد و اغلب، به عنوان هشدار داخلی نیز عمل می‌کند.

تاثیر سیستم امنیتی بر کاهش سرقت

شاید مایه تعجب باشد ولی گاهی اوقات نصب سیستم امنیتی فوق پیشرفته احتمال اینکه هدف سارقان شوید را افزایش می دهد. طبق گفته‌های برخی سارقان، سیستم‌های امنیتی نشانه ثروت صاحب منزل است، اما آن‌ها همچنین گفته‌اند که ارزش به جان خریدن خطر گیر افتادن را ندارد!

با توجه به آنچه تا الان گفته شد، درک اینکه چرا دزدگیر اماکن برای منازل و اماکن تجاری به یک اندازه اهمیت دارد، آسان است. به عبارت ساده، عکس‌العمل سریع در هنگام وقوع سرقت بسیار مهم است و هشدارهای سیستم امنیتی، به خطر افتادن امنیت مکان را به اطلاع افراد نزدیک در محل می رساند، در نتیجه‌ی این قابلیت، واکنش سریع را تسهیل می‌کنند. بنابراین دانستن اصول اولیه یک سیستم امنیتی عالی و همچنین نهایت استفاده از قابلیت‌های آن، شما را از خطرات احتمالی سارقین به دور نگه می‌دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha