• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400102518358
  • خبرنگار : 71653

پایانِ دوره آموزش زبان فارسی در ژاپن

پایانِ دوره آموزش زبان فارسی در ژاپن

هجدهمین دوره (پنجمین دوره فضای مجازی) آموزش زبان و ادبیات فارسی با استقبال علاقه‌مندان ژاپنی به پایان رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سعدی، هجدهمین دوره سلسله (پنجمین دوره فضای مجازی) آموزش زبان و ادبیات فارسی توسط رایزنی فرهنگی ایران به‌عنوان نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، با استقبال علاقه‌مندان ژاپنی به پایان رسید.

در این دوره آموزشی، ۱۰۹ نفر از فارسی‌آموزان و علاقه‌مندان ژاپنی در مقطع بزرگسالان حضور داشتند. ضمن آن‌که دوره ویژه کودکان و نوجوانان نیز به‌صورت مستقل برگزار شد و مجموعاً ۱۲۰ فارسی‌آموز درس‌های مربوطه را دریافت کردند.

حسین دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در این‌باره گفت: در این دوره نیز همچون گذشته، برگزاری کلاس‌های آموزشی با استقبال فراوان علاقه‌مندان ژاپنی مواجه شد و به‌دلیل شیوع کرونا و اجرای برنامه‌های آموزشی در فضای مجازی، شاهد حضور جدی و بیشتر فارسی‌آموزان علاوه‌بر توکیو، از دیگر شهرهای ژاپن هستیم ضمن آن‌که تعدادی از ژاپنی‌هایی که در کشورهای دیگر نیز حضور دارند در این برنامه‌ها حضور یافتند.
نماینده بنیاد سعدی در ژاپن ادامه داد: در این دوره ۱۷ کلاس به‌صورت هفتگی، برخط و سطح‌بندی‌شده به‌همراه منابع آموزشی به اجرا درآمد که این کلاس‌ها علاوه بر دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی‌ست و خوشبختانه شاهد حضور فرهنگ‌دوستان ژاپنی از شهرهایی مانند هیروشیما، هوکایدو، ناگویا، ایباراکی، سایتاما و … هستیم و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده شاهد افزایش شرکت‌کنندگان از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مناطق ژاپن باشیم.

پایانِ دوره آموزش زبان فارسی در ژاپن

به گفته دیوسالار پس از شیوع کرونا، رایزنی فرهنگی که دوره‌های خود را به‌صورت حضوری برگزار می‌کرد، فعالیت‌های آموزشی را به‌صورت مستمر و تاکنون در فضای مجازی ادامه داده و ثبت‌نام نوزدهمین دوره بزرگسالان و سومین دوره کودکان و نوجوانان نیز آغاز شده که به‌زودی کلاس‌های مربوطه آغاز خواهد شد.

پایانِ دوره آموزش زبان فارسی در ژاپن

با توجه به رشد حضور شرکت‌کنندگان در فضای مجازی، تعداد کلاس‌ها نیز توسعه پیدا کرده ضمن آن‌که به‌منظور ارائه خدمات بهتر به فرزندان عزیز هموطنان ایرانی و یا ایرانی– ژاپنی، دوره‌های ویژه کودکان و نوجوانان نیز از سوی رایزنی فرهنگی و نماینده سعدی در ژاپن اجرایی شده‌است.

 ‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha