• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102518391
  • خبرنگار : 71660

صرف هزینه‌های گزاف در ساختمان پارلمان اروپا

صرف هزینه‌های گزاف در ساختمان پارلمان اروپا

معاون پارلمان اروپا پس از اینکه فاش شد وی نزدیک به ۶۹۰ هزار یورو (۵۷۶ هزار پوند) برای "بازسازی‌های مجلل" در این پارلمان هزینه کرده است، با سوالاتی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، راینر ویلند، نماینده دموکرات مسیحی پارلمان اروپا از آلمان، ۴۸۶ هزار و ۱۱ یورو را برای یک "دفتر مدرن" و ۱۳۴ هزار و ۷۷۴ یورو صرف "نمایشگاهی" در اتاق مجاور کرد که هر دو از ابتدا در طبقه پانزدهم پارلمان اروپا در بروکسل ساخته شده بودند.

ویلند گفت که این "نمایشگاه" مخصوص جلساتی است که هر شخصی در پارلمان می‌تواند از آن استفاده کند و مجهز به تجهیزات مدرن مربوط به آی‌تی (IT) از جمله ابزار رونویسی و سیستم‌های ویدئو کنفرانس است.

اگر راینر ویلند به برنامه‌های خود درخصوص "استودیو سیار" ادامه بدهد، هزینه‌های نهایی می‌تواند بالاتر از این هم باشد.

دانیل فرویند، نماینده سبز آلمان در پارلمان اروپا اظهار کرد: با نگاهی به این موضوع از منظر کنترل کننده بودجه، برای من بسیار دشوار است تا مالیات دهندگان اتحادیه اروپا را نسبت به این هزینه‌ها توجیه کنم. من همچنین آگاه هستم که این‌ها کلیشه‌های بدی هستند؛ کلیشه‌هایی که تصور می‌کنند پارلمان اروپا مجلل و گران است. ما باید بسیار آگاه باشیم که چگونه پول مالیات دهندگان را خرج می‌کنیم و این پروژه نمونه خوبی از آن نیست. من می‌خواهم مطمئن شوم که این پول طبق قوانین خرج می‌شود بنابراین در این خصوص دولت باید شفاف سازی کند یا اینکه قوانین باید تغییر کنند تا مطمئن شویم پروژه‌هایی با این اندازه و هزینه قابل اطمینان هستند.

راینر ویلند در صحبت با گاردین گفت که این پروژه باعث "صرفه جویی و ذخیره" پول مالیات دهندگان می‌شود: این یک "آزمایشگاه ایده" است که ما در آن ایده‌ها را آزمایش می‌کنیم. من عمیقا متقاعد شده‌ام که آزمایش هزینه دارد اما آزمایش نکردن نیز هزینه دارد و حتی گاهی اوقات بیشتر.

وی واژه "نمایشگاه" را در گزارش داخلی رد کرد و آن را "گمراه کننده" خواند و به جای آن این فضا را "اتاق جلسات چند منظوره" توصیف کرد که می‌تواند مورد استفاده همه اعضای پارلمان اروپا و کارمندان قرار بگیرد.

راینر ویلند در نهایت افزود که این بازسازی‌ها "لوکس و مجلل" نیستند، بلکه "ضروری و مهم" است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha