• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102518645
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل خبر داد:

ایجاد قرائت‌خانه در فرهنگسراهای اردبیل

ایجاد قرائت‌خانه در فرهنگسراهای اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل گفت: فضاهای قرائت‌خانه‌ای در کتابخانه‌های فرهنگسراهای اردبیل ایجاد می‌شود.

اباصلت ابراهیمی در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: این سازمان فضاهایی را در فرهنگسراها به‌منظور قرائت‌خانه جهت استفاده اقشار مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان آماده خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۳ باب کتابخانه مشارکتی در فرهنگسراهای شهرداری اردبیل با مشارکت کتابخانه‌های عمومی و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری اردبیل اظهار کرد: دو باب از فرهنگسراهای این سازمان فاقد کتابخانه عمومی مشارکتی هستند و ضرورت دارد در جهت توسعه فضاهای مطالعاتی و دسترسی قشرهای مختلف به کتاب، کتابخانه‌های مشارکتی در این دو فرهنگسرا نیز راه‌اندازی شود.

ابراهیمی به مشارکت شهرداری اردبیل با کتابخانه‌های عمومی در انجام تبلیغات محیطی در برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور حمایت از برنامه‌های فرهنگی بنرهای اقلام تبلیغاتی با محتوای فرهنگی و کتاب‌خوانی با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل به‌صورت رایگان در بیلبوردهای متعلق به شهرداری اردبیل به‌صورت رایگان نصب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اختصاص مستمر سهمیه کتاب به کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و بازدیدهای کارشناسی و ارائه آموزش‌های خدمات فنی به کتابخانه‌های عمومی مشارکتی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خواستار برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و کتاب‌خوانی در این کتابخانه‌ها شد.

پروانه رضاقلیزاده به اختصاص نرم‌افزارهای کتابداری و برگزاری کلاس‌های آموزشی فهرست‌نویسی برای کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: محتواهای الکترونیکی اعم از کلیپ‌های معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب و نشست‌های کتاب‌خوان در بستر مجازی در اختیار کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این نهاد فرهنگی به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در محلات مختلف حاشیه شهر فاقد کتابخانه عمومی برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی برگزار می‌کند، تصریح کرد: استمرار این روند نیازمند مشارکت و حمایت‌های سازمان‌های فرهنگی است و امیدواریم با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل این برنامه‌ها روزبه‌روز گسترش یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به لزوم راه‌اندازی پیشخان خدمات کتابخانه‌ای سیار در شهر اردبیل گفت: در این راستا کارگروه مشترک بین کارشناسان این دو نهاد برگزار و امکان‌سنجی راه‌اندازی پیشخان خدمات کتابخانه‌ای سیار بررسی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha