• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400102619090
  • خبرنگار : 50165

در ۹ ماهه امسال اتفاق افتاد؛

صدور ۸۴۷ فقره جواز تاسیس در زنجان

صدور ۸۴۷ فقره جواز تاسیس در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۴۷ مورد جواز تاسیس در استان صادر شده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در استان زنجان تاکنون ۱۶۳۹ مورد جواز تاسیس و طرح توسعه صادر شده و بر این اساس پیش‌بینی سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها بالغ بر ۵۴ هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال ۶۴ هزار و ۵۸۸ نفر در استان فراهم شود، افزود: در ۹ ماهه امسال نیز ۸۴۷ مورد جواز تاسیس در استان صادر شده و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول ادامه داد: عمده جوازهای تاسیس صادره مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و محصولات از لاستیک و پلاستیک است.

فغفوری تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال‌ ۳۰۶۹ نفر در واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در استان مشغول به کار شده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته۲۱۴۲ نفر بود که از رشد ۴۳ درصدی برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در این مدت ۱۲۱ واحد صنعتی به چرخه تولید استان اضافه شده است، یادآور شد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این واحدها بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۵۰ درصدی برخوردار بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه عمده سرمایه‌گذاران خارجی استان از کشورهای ترکیه، چین، آلمان و ژاپن است، خاطرنشان کرد: بخش صنعت همواره یکی از حوزه‌هایی است که سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال در استان داشته است، تجربه نشان داده به هر میزان که توانسته‌ایم در حوزه صنعت رونق ایجاد کنیم، به همان میزان نیز در زمینه ایجاد اشتغال در استان موفق ظاهر شده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha