• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102619379
  • منبع : نمایندگی سمنان

زندگی 200فرزند زیر 18سال بهزیستی در خانه‌های ده‌گانه سمنان

زندگی 200فرزند زیر 18سال بهزیستی در خانه‌های ده‌گانه سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان از نگهداری و سرپرستی از 200کودک و نوجوان زیر 18سال در خانه‌های بهزیستی سمنان خبر داد.

علیرضا ایزدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این فرزندان بهزیستی در 10 خانه شبانه‌روزی در سطح این استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به نظارت دقیق بر این خانه‌های نگهداری فرزندان فاقد سرپرست یا سرپرست موثر افزود: این کودکان و نوجوانان به تفکیک سن و جنس و متناسب با رده‌های سنی‌شان در یکی از خانه‌های ده‌گانه بهزیستی زندگی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان از مدیریت این خانه‌ها از سوی مراکز خیریه خبر داد و با اشاره به تقسیم‌بندی این فرزندان بهزیستی اضافه کرد: تقسیم‌بندی‌ها متناسب با شاخص جنس و سن صورت گرفته و کودکان به چند گروه زیر سه سال، سه تا ۶ سال ، 6 تا ۱۲ سال و 12 تا ۱۸ سال تقسیم شدند.

ایزدپور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فرزند از خدمات نگهداری و آموزشی بهزیستی در این خانه ها بهره‌مند هستند گفت: تدوین و اجرای برنامه مراقبت و پرورش کودکان به صورت شبانه‌روزی از سوی تیم‌های تخصصی، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی به کودکان،پیگیری امور مربوط به هویت فرزندان، شناسایی خانواده و تلاش برای بازپیوند فرزندان به خانواده‌های دارای شرایط، ارزیابی روانشناختی کودکان و نوجوانان، پیگیری امور تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، درمانی و..از جمله خدمات ارائه شده به این کودکان و نوجوانان است.

وی از تلاش برای کاریابی برای فرزندان بزرگ‌تر و حائز شرایط خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات تخصصی در راستای آماده‌سازی شغلی و ایجاد اشتغال جهت فرزندان از سن ۱۵ سالگی در قالب طرح‌هایی همچون: استعداد یابی، آشنایی با مشاغل، حرفه‌آموزی در راستای توانمندسازی و اخذ گواهی از مراجع ذی‌صلاح و معتبر و به ویژه سازمان فنی حرفه ای، کاریابی‌ها و...انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان از ارائه خدمات مرتبط با ازدواج به فرزندان در شرف سن ازدواج خبر داد و اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای پیش از ازدواج ،اشتغال‌یابی، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی، و...از جمله خدمات بهزیستی در این بخش است.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه نگهداری فرزندان به صاحب امتیازان خانه‌ها، پرداخت پول توجیبی به فرزندان، پرداخت کمک هزینه هدایت به زندگی مستقل، پرداخت کمک‌های موردی به منظور توانمندسازی فرزندان، پرداخت بخشی از هزینه‌های درمان فرزندان، برقراری امداد ماهانه جهت حمایت از فرزندان جهت بازپیوند به خانواده یا زندگی مستقل، پرداخت هزینه دانشجویی، پرداخت بیمه آتیه، پیگیری جهت اخذ تسهیلات، مسکن و... از دیگر حمایت‌های مالی سازمان بهزیستی از این فرزندان است.

ایزدپور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی همه توان خود را چه در ستاد مرکزی و چه در استان‌ها به‌منظور ارائه خدمات شبانه‌روزی کیفی و ارتقاء سطح زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف خود به کار بسته است . با این همه این نهاد حمایتی در این مسیر، نیازمند همکاری، همدلی و همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط و مراکز خیریه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha