• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۳:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400102719668
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

نجات جان ۷ نفر گرفتار در برف و کولاک چرام توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

نجات جان ۷ نفر گرفتار در برف و کولاک چرام توسط هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از نجات جان ۷نفر گرفتار شده در برف و کولاک منطقه طسوج چرام توسط امدادگران هلال احمر استان خبر داد.

سید امان اله جهان بین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید تقی نژاد «جخونه» جمعیت هلال احمر شهرستان چرام، بعد از ۲۴ ساعت تلاش جهت امدادرسانی و رهاسازی ۳۵ خودرو برفگیر شده در برف کولاک اخیر، جان هفت نفر را در منطقه طسوج چرام نجات دادند . 

وی اظهارکرد: عصر روز یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه طی تماس تلفنی از سوی حراست فرمانداری شهرستان چرام مبنی بر گرفتار شدن ۷ نفر ( بهورز شبکه بهداشت منطقه طسوج و جمعی از همراهان ایشان) در منطقه کوهستانی و سردسیری طسوج (گردنه‌های مله دولگهکی )به علت برف و کولاک شدید، بلافاصله امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده شهید تقی نژاد (جخونه) که در نزدیکترین مکان به محل بودند، به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پس از چهار ساعت و ۳۰ دقیقه تلاش و انجام عملیات جستجو، به افراد گرفتار شده رسیدند و بعداز تلاش فراوان برای رهاسازی وسیله نقلیه آنها که میسر نبود به وسیله آمبولانس امداد و نجات این افراد را به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای «جخونه» جهت اسکان منتقل و دو بسته ۷۲ ساعت نیز در اختیار آنها قرار داده شد، که به حول و قوه الهی همگی در سلامت کامل به سر می‌برند، این عملیات ساعت ۲۲ شب خاتمه یافت.

جهانبین بیان کرد: این عملیات طاقت فرسا بعد از تلاش جهادی و فداکارانه ۲۴ ساعته امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده ای شهید تقی نژاد منطقه «جخونه» در رها سازی و امدادرسانی ۳۵ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک روز گذشته در منطقه «کنکنک و وهری» سادات امامزاده علی علیه السلام بود که قابل تقدیر و تحسین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha