• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400102719769
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

رایزنی‌های دیپلماتیک پیگیری حق آبه هیرمند انجام شده است

رایزنی‌های دیپلماتیک پیگیری حق آبه هیرمند انجام شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان وبلوچستان گفت: رایزنی‌های دیپلماتیک در خصوص حق آبه هیرمند صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا- حسین مدرسی خیابانی در نشست با ائمه جمعه منطقه سیستان افزود: امیدواریم بزودی شاهد جریان آب در رودخانه هیرمند و دشت تشنه سیستان باشیم.

استاندار در ادامه گفت: پیگیری حق‌آبه هیرمند به عنوان جدی‌ترین برنامه مسوولان استانی و کشوری است.

 مدرس خیابانی با بیان این‌که هیچ مانعی برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان نداریم  تصریح کرد: برای تسهیل و تسریع در فرآیند سرمایه‌گذاری‌های استان بسیاری از مجوزهای لازم، بدون نام از قبل صادر و مجوزهای موقت و مشروط نیز از سوی برخی دستگاه‌ها مانند محیط زیست اخذ شده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک مجوز بی‌نام برای راه‌اندازی ۴۰۰ مرغداری در استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در راستای ایجاد اشتغال روستایی امکان پرداخت تسهیلات کم‌بهره تا سقف یک میلیارد ریال وجود دارد که با توجه به خشکسالی‌های اخیر منطقه و از بین رفتن بخش قابل توجهی از کشاورزی و دامداری در منطقه، این موضوع فرصت مناسبی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به چگونگی فعالیت منطقه آزاد سیستان و افتتاح دفتر اجرایی آن، ابراز امیدواری کرد: با آغاز فعالیت این سازمان، رونق اقتصادی در منطقه شکل گیرد و تاثیرات مناسبی در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رقم بخورد.

مدرس خیابانی در رابطه با عملیات احداث بزرگراه زابل-زاهدان افزود: با تخصیص اعتبارات ۵۰ کیلومتر دیگر به این بزرگراه اضافه خواهد شد.

وی انتقال آب از چاه‌نیمه چهار به چاه نیمه سه و انتقال آب از چاه‌نیمه ۲ به ۱، حفر چاه‌های ژرف و طرح انتقال آب از دریای عمان را از برنامه‌های تامین آب آشامیدنی و بخش کشاورزی منطقه سیستان برشمرد.

استاندار سیستان و بلوچستان از پیگیری برای اجرای طرح رزاق و رفع مشکلات احداث کارخانه کاشی و سرامیک هامون در منطقه سیستان خبر داد.

همچنین در این نشست ائمه جمعه سیستان به بیان برخی مشکلات و مطالبات مردمی پرداختند و تسریع در رفع مسایل منطقه را خواستار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha