• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400102719823
  • منبع : نمایندگی قزوین

کارجویان در سامانه «جستجوی شغل» ثبت نام کنند

کارجویان در سامانه «جستجوی شغل» ثبت نام کنند

ایسنا/قزوین مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اعلام کرد: فعالیت سامانه «جستجوی شغل» به این صورت است که کارجویان در سامانه ثبت‌نام و رزومه یا توانایی خود را درج می‌کنند، قسمتی از سامانه به عرضه و قسمتی دیگر به تقاضای شغل اختصاص دارد.

وحید انتظاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وزیر کار به‌دنبال سامانه جامع اشتغال ایرانیان است که در این سامانه وضعیت اشتغال همه مشخص خواهد شد؛ این سامانه، خیلی وسیعی است و زیر سامانه‌ای به نام سامانه «جستجوی شغل» دارد که این سامانه به آدرس https://shoghl.mcls.gov.ir/portal راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه به این صورت است که کارجویان در سامانه ثبت‌نام و رزومه یا توانایی خود را درج می‌کنند، قسمتی از سامانه به عرضه و قسمتی دیگر به تقاضای شغل اختصاص دارد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: کلیه کارفرمایان می‌توانند تقاضای شغل دهند و فرصت شغلی خود را اعلام کنند و کارفرما یک کاریابی را در داخل سامانه مشخص می‌کند که کاریابی کل ثبت‌نام شدگان را در سامانه مشاهده می‌کند و بهترین رزومه را برای کارفرما ارسال می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل کارفرما یک فرصت شغلی را به چند کاریابی اطلاع می‌داد و یک فرصت شغلی به چندین فرصت تبدیل می‌شد بنابراین دریافت اطلاعات آماری صحیح از مزایای این طرح به شمار می‌رود.

انتظاری مطرح کرد: نکته دوم این است که قبلاً وقتی کارفرمایی می‌گفت نیروی کار احتیاج دارد کاریابی به رزومه‌های موجود بسنده می‌کرد اما در این سامانه می‌تواند همه افراد را بررسی و بهترین فرد را برای کارفرما انتخاب کند، در این روش امورات برای کارفرما و کارجویان سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود و البته هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اعلام اینکه در استان قزوین ۲۳ کاریابی فعالیت دارند، تشریح کرد: فعالیت سامانه کاریابی به استان‌ها ابلاغ شده است و ما به کاریابی‌ها ابلاغ کردیم و اطلاع‌رسانی به عموم مردم نیز انجام شده است اما هنوز استان‌ها آماری از مشاغل موجود و بیکاران ندارند چون حدود ۳ هفته است که سامانه راه‌اندازی شده است. از کاریابی‌ها خواسته شده است که فرصت‌های شغلی خود را در این سامانه ثبت کنند و اطلاع‌رسانی لازم نیز برای کارجویان صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha