• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102719859
  • خبرنگار : 50428

بانوی خیر مدرسه‌ساز:

مدرسه‌سازی حسی وصف‌ناپذیر دارد

مدرسه‌سازی حسی وصف‌ناپذیر دارد

ایسنا/اردبیل بانوی خیر مدرسه‌ساز گفت: مدرسه‌سازی حسی وصف‌ناپذیر دارد که انسان در کارهای دیگر نمی‌تواند به چنین حسی برسد.

مهین عامل سیاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افتخار حضور در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح مدرسه‌ای که در روستای مجیدآباد شهرستان نیر ساخته‌ام را داشتم و واقعاً حس غیر قابل وصفی در آن لحظات داشتم که شاید کمتر بتوان این حس را تجربه کرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چگونه به فکر مدرسه‌سازی افتادید، تصریح کرد: در مراسم بزرگداشت مرحوم کاشانی که خودشان ۲۷۰ مدرسه در جنوب خراسان و نقاط مختلف ایران ساخته بودند، به فکر مدرسه‌سازی افتادم.

عامل سیاح اضافه کرد: آدمی وقتی می‌میرد هیچ چیزی جز یک قبر از خود به جا نمی‌گذارد پس چه‌بهتر که آدم در مناطق محروم مدرسه بسازد تا یاد و نام او تا ابد باقی بماند و بتواند از خود یادگار ماندگار به جا بگذارد.

این خیر مدرسه‌ساز تشریح کرد: وقتی جبر زمانه قرعه را به نام همسرم زد و وی فوت شد، تصمیم گرفتم تمامی مبالغ نقدی که از همسرم برای من به ارث مانده بود را صرف مدرسه‌سازی کنم .

وی اضافه کرد: همسرم اهل آذربایجان و عاشق آذربایجانی‌ها بود و عرق خاصی نسبت به این منطقه داشتند به همین دلیل تصمیم گرفتم در منطقه نیر روستای مجیدآباد مدرسه‌ای به یاد و نام او بسازم.

عامل سیاح با بیان اینکه خودم هم از ساختن این مدرسه خوشحال هستم، ادامه داد: چون توانسته بودم کاری که همسرم دوست داشت را در منطقه‌ای که دوست داشت را انجام بدهم و باعث ماندگاری اسمش باشم.

این بانوی مدرسه‌ساز اضافه کرد: مجمع خیّرین مدرسه‌ساز در تمامی مراحل کنار من بودند و با نظارت و هدایت آنها توانستیم مدرسه خوبی در روستای مجیدآباد بسازیم.

وی بیان کرد: انتظار من از آموزش‌وپرورش این است که نسبت به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشد و در نگهداری مدارس و تربیت بچه‌ها بیشتر اهتمام ورزند.

یادآور می‌شود مهین عامل سیاح متولد ۲۱ دی‌ماه ماه سال ۱۳۳۶ در شهر تهران است که در روستای مجیدآباد شهرستان نیر یک باب مدرسه احداث کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha