• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400102719949
  • خبرنگار : 71506

سخنان صالحی امیری، داورزنی و دبیر در مراسم تشییع پیکر مرحوم یزدانی خرم

سخنان صالحی امیری، داورزنی و دبیر در مراسم تشییع پیکر مرحوم یزدانی خرم

روسای فدراسیون‌های والیبال و کشتی در مراسم تشییع پیکر محمدرضا یزدانی خرم سخنرانی کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم محمدرضا یزدانی خرم رییس سابق فدراسیون‌های والیبال و کشتی ایران، در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد. در ابتدای این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولان وزارت ورزش و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد، پس از قرائت کلام الله مجید، کلیپی از خدمات مرحوم یزدانی خرم به ورزش ایران و دریافت نشان لیاقت از سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق ایران پخش شد.

علیرضا دبیر و محمدرضا داورزنی روسای فدراسیون کشتی و والیبال نیز به حاضرین در این مراسم خوش آمد گفتند.

داورزنی رییس فدراسیون والیبال در صحبت های خود با تسلیت درگذشت مرحوم یزدانی خرم، گفت: به همه و به ویژه خود حاج آقا یزدانی خرم خوش آمد می گویم. صحبت درباره عزیزی که عمرش را صرف ورزش کرد خیلی سخت است. کارهایی را که ما در والیبال انجام می دهیم ادامه کارهای آن مرحوم است که نزدیک به ۳۰ سال پیش شروع کردند. بچه هایی که امروز او را تشییع و به سالن آوردند نسل هشتم والیبال هستند.

داورزنی ادامه داد: افتخارات والیبال کشور مرهون زحماتی است که ایشان نزدیک ۳۰ سال پیش شروع کردند. به خانواده و فرزندان ایشان، جامعه ورزش و ملت ایران تسلیت می گویم.

وی افزود: چند وقت قبل به عیادتشان رفتم. در همان حال نیز دغدغه جوانان کشور و ورزش را داشتند. آرزو می کنم خداوند بزرگ همه زحمات ایشان را قبول کند و با اولیاء الله محشور باشد.

دبیر: یزدانی خرم جزو برترین مدیران تاریخ ورزش ایران است

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی نیز در صحبت های خود، با تسلیت به جامعه ورزش و خانواده یزدانی‌خرم خاطرنشان کرد: امیدوارم قدر بزرگ‌ترهایمان را بدانیم. سال ۸۶ وقتی آمدم رییس فدراسیون شوم جلوی حاج آقا ثبت نام کرده بودم. من خیلی از برخورد آقای یزدانی خرم لذت بردم و گفتم حاج آقا به احترام شما نمی آیم. قطعا او یکی از بهترین رییس فدراسیون های تاریخ ورزش ایران بوده است. قطعا سه طلای المپیک لندن حاصل زحمات او بود. کسی که کار کند همه می بینند. یکسری افراد از بیرون ورزش می آیند و تهمت می زنند اما یک نفر مثل حاج آقا می آید و زحمت می کشد.

وی افزود: آخرین بار پارسال ایشان را در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدم که خسته بود و لب جدول نشسته بود. قطعا ایشان از دنیا راحت شد و آزاد است. ایشان زحمت زیادی برای جامعه کشتی کشیده است و جزو موفق ترین ها بوده است.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی که از بیرون می آیند برای ورزش زحمت بکشند و بدانند تاریخ درباره آن ها قضاوت خواهد کرد.

صالحی امیری: مرحوم یزدانی خرم دائما مسایل اخلاقی و شرعی را گوشزد می کرد

به گزارش ایسنا، همچنین سیدرضا صالحی امیری در مراسم تشییع محمدرضا یزدانی خرم، گفت: ما از مرد با فضیلت و بزرگ ورزش ایران باید صحبت کنیم که خیلی سخت است. من به همه جامعه ورزش و خانواده این مرد بزرگ تسلیت می گویم. او دائم به من تذکر می داد و می دانست علاقه قلبی به او دارم. پریروز زنگ زد گفت برای روز شهادت حضرت زهرا برنامه دارید گفتم نه. گفت می خواهیم مراسم بگیریم و از حاج آقا غفوری فرد تشکر کنیم. یزدانی خرم پدر ایران زمین و مرد شرافت و اخلاق و انسانیت بود. او با این سن انسان تشکیلاتی بود و موتلفه انسان بزرگی را از دست داد و نمی تواند کسی را جایگزین او کند.

رییس کمیته المپیک گفت: هر چقدر فکر کردم این جمله به ذهنم آمد که ایران پدری را از دست داد و جامعه ورزش یک بزرگ را از دست داد. ای خدای بزرگ، ای بی بی فاطمه شما این مرد بزرگ را به امانت از ما بپذیرید. روح این مرد را مهمان ائمه اطهار کن. همه شهادت می دهیم که این مرد صالح بود و دیانت و فضیلت در روح او نهفته بود. در هفته آتی مراسمی را با حضور جامعه ورزش برگزار می کنیم و از این انسان با فضیلت قدردانی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این چند سال دائم با هم تماس داشتیم و دائم مسائل اخلاقی و شرعی را گوشزد می کرد. این نشان از روح بلند او دارد. خداوند را فریاد می زنیم و آرزو می کنیم این عزیز سفر کرده را در جوار ائمه اطهار میهمان کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha