• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102719974

آغاز ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی کشور در شیراز

آغاز ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی کشور در شیراز

ایسنا/فارس ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش آموزی، به میزبانی استان فارس و با حضور برخط مسئولان ملی و استانی، در شیراز آغاز به کار کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس در آئین افتتاحیه ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش آموزی، گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و رشد و شکوفایی قابلیت ها و ظرفیت های دانش آموزان و مدارس در زمینه سلامت و تندرستی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از آموزش و پرورش فارس، محمدعلی زارعی گفت: تغذیه سالم ایمنی و بهداشت، محیط مدرسه بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های واگیردار (کرونا، آنفلوانزا، پدیکلوزیس) و غیر واگیردار(قلبی، کلیوی، دیابت)، بهداشت دهان و دندان حفظ محیط زیست ، بازیافت زباله، تفکیک زباله ( پسماند خشک و تر )، از محورها و موضوعات ششمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی کشور در شیراز است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: آلودگی هوا، اهمیت ورزش و تحرک بدنی در سلامتی، رعایت پروتکل های بهداشتی و چگونگی اجرای آن در مدارس اهمیت واکسیناسیون از دیگر محورهای و موضوعات برگزاری جشنواره است.

زارعی افزود: این جشنواره در قالب  های ، شعرو سرود، داستان کوتاه، سخنوری رسانه و فضای مجازی، پاد کست ، ویدئو کست هنرهای نمایشی،  قصه گویی،  فیلم کوتاه  داستانی، نماهنگ،  پویانمایی هنرهای تجسمی،  نقاشی،  پوستر،  کاریکاتور،  اینفوگرافی،  موشن گرافی و عکاسی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره کشوری سفیران سلامت دانش آموزی گفت: این جشنواره که از دی ماه آغاز گشته است در اردیبهشت ماه سال آینده  و در هفته سلامت اختتامیه آنرا در پیش خواهیم داشت.

زارعی افزود: خوشبختانه سال گذشته بیش از ۵ هزار دانش آموز فارسی در این جشنواره شرکت کردند که از این بین ۳۲ دانش اموز استان حایز مقام کشوری و ۱ دانش آموز حایز مقام جهانی شد.

برگزاری ایمن کلاس‌های حضوری از عواید جشنواره سفیران سلامت است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: برگزاری جشنواره سفیران سلامت دانش آموزان به میزبانی آموزش و پرورش فارس می تواند به برگزاری حضوری و ایمن کلاسهای درس کمک کند.

محمدخلیل عسکری افزود: کرونا سطح  کیفیت و فرهنگ بهداشتی دانش آموزان را ارتقا داد و مردم را نسبت به اهمیت و ضرورت سلامتی آگاه ساخت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با بروز کرونا در بالا بردن سطح سلامت جامعه، دانش آموزان نقش ارزشمندی را ایفا کردند و ما باید با برگزاری و حمایت از جشنواره های چون سفیران سلامت همچنان از طریق دانش آموزان پی گیر تامین سلامت جامعه باشیم.

عسکری با بیان اینکه به دنبال بازگشایی تدریجی مدارس در فارس هستیم تا افت پنهان تحصیلی دوران آموزش مجازی را جبران کنیم، افزود: برنامه سفیران سلامت  با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادبن به دنبال کاربست سیاست های اقتصاد مقاومتی در تمامی دوره های تحصیلی است.

افزایش سواد بهداشت و سلامت خانواده‌ها

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: با اجرای جشنواره سفیران سلامت به میزبانی آموزش و پرورش فارس به دنبال افزایش سواد بهداشتی و سلامت خانواده ها هستیم و این جشنواره را یک فرصت فرهنگی می‌دانیم.

آیت‌الله دهقان گفت: برگزاری جشنواره ها، تهیه و تولید محتواهای آموزشی و تولید محصولات فرهنگی از رویکردهای مهم اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ارتقا سطح سواد بهداشتی دانش اموزان و خانواده بوده است.

دهقان با بیان اینکه، باید هدف و محور برنامه های ما تاثیر گذاری بر نگرش و اندیشه های دانش اموزان باشد تا آنان در زمینه سلامت به یک ایدئولوژی و جهانبینی پایدار برسند، افزود: بهترین مسیر برای برگزاری چنین جشنواره هایی مدارس هستند زیرا که شعاع دایره ی تاثیر گذاری دانش اموزان به اندازه کل جامعه است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: امسال نیز جشنواره های دیگری چون طرح سواد حرکتی برای از بین بردن فقر حرکتی که ارتباط مستقیم با سلامت دانش آموزان دارد در فارس در حال اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha