• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102720090
  • منبع : نمایندگی سمنان

کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه سمنان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه سمنان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

ایسنا/سمنان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انعقاد یک تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه سمنان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان به منظور گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر خبر داد.

دکتر سیف‌الله سعدالدین در حاشیه امضای این تفاهمنامه اظهار کرد: این تفاهم نامه به امضای دکتر مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان و محمد طاهریان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان رسید و در آیینی در شورای دانشگاه سمنان بین طرفین مبادله شد .

وی افزود: همکاری مشترک به منظور اجرای برنامه‌های علمی ، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان برای ارتقاء فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، فناوری اطلاعات و نظام‌های اطلاع‌رسانی برای ترویج فرهنگ مطالعه ، کتاب و خواندن از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان، همچنین برگزاری نشست‌هایی با محوریت معرفی، نقد و رونمایی از کتاب ، مشارکت دو جانبه در استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و همکاری در زمینه برگزاری همایش ها و جشنواره‌ها را از جمله تعهدات  مشترک طرفین در این تفاهم نامه عنوان کرد .

به گفته دکتر سعدالدین، معرفی جشنواره‌ها و همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مرتبط با اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ارائه مشاوره اطلاعاتی، همکاری در قالب اجرای طرح‌های پژوهشی در زمینه آسیب شناسی مسائل کتابخانه‌های عمومی استان و سوق دادن دانشجویان استان به استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در راستای دانش افزایی از جمله تعهدات دانشگاه سمنان بر اساس این تفاهم نامه است .

وی به تعهدات اداره کل کتابخانه های عمومی استان بر اساس این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و گفت: خرید از انتشارات دانشگاه شامل کتاب، مجلات بر اساس نیاز اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اعلام نیاز علمی سالانه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نهاد به دانشگاه، همکاری در اجرای واحدهای کار اموزشی دانشجویان علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه در کتابخانه های عمومی و ایجاد امکان استفاده از فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های استان و نیز اطلاع رسانی تخفیف عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان به مناسبت‌های مختلف از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این تفاهم‌نامه است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه تا آذر سال 1403 قابل اجراست و در صورت موافقت طرفین قابل تمدید است .

رئیس دانشگاه سمنان نیز در جلسه انعقاد این تفاهم نامه گفت: با توجه به امکانات موجود دو طرف، انعقاد این تفاهم نامه فرصت خوبی برای بهره مندی دانشجویان ، اساتیدو کارکنان دانشگاه از این ظرفیتهاست .

دکتر نصیری زرندی با اشاره به فضای فیزیکی و وجود کتابخانه بسیار مناسب در این دانشگاه گفت: با بهره برداری از آمفی‌تئاتر جوار این کتابخانه، این مجموعه تبدیل به ظرفیت بسیار منحصر به فردی در استان  خواهد شد  .

محمد طاهریان مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز انعقاد این تفاهم نامه را فرصت مناسبی برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های فرهنگی این دو نهاد علمی و فرهنگی عنوان و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به مثابه بزرگراهی برای رشد فرهنگی در جامعه عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌تردید کتابخانه‌های عمومی، نقش انکار ناپذیری در پرورش استعدادها ، رشد و گسترش ارزش‌های اخلاقی و حمایت از رشد فکری و آموزشی عامه مردم و آشنایی آنها با فرهنگ شفاهی و مکتوب دارند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha