• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400102720167
  • خبرنگار : 50184

تلاش دادگستری کرمانشاه برای نجات محیط‌بان محکوم به اعدام

تلاش دادگستری کرمانشاه برای نجات محیط‌بان محکوم به اعدام

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تلاش برای جلب رضایت اولیای دم مقتول در پرونده قصاص محیط بان کرمانشاهی خبر داد.

پرویز توسلی زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محیط بان محکوم به اعدام کرمانشاهی اظهار کرد: این پرونده پس از بررسی‌های دقیق در دادگاه کیفری استان به اتهام مباشرت در قتل عمدی منتهی به صدور حکم قصاص شد که هفته گذشته این حکم در دیوان عالی کشور نیز به تأیید رسید.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ابراز تأسف از وقوع چنین رخدادها و اتفاق های ناگواری، افزود: دادگستری استان به تأسی از آیات قرآن و تأکید رییس قوه مبنی بر ایجاد سازش و  اینکه مصالحه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، مجدانه در حال پیگیری و اخذ رضایت از اولیای دم مقتول و رهایی محیط بان از قصاص نفس می باشد.

توسلی زاده ادامه داد: مدتی پیش والدین مقتول با مراجعه به دادگستری با من ملاقاتی داشتند و در حالیکه از فقدان فرزند برومند و رشید خود بسیار ناراحت و متأثر بودند، اما در عین حال این عزیزان را خانواده ای فرهیخته و آگاه دیدم که به جلب رضایت از آنها امیدوارم.

وی با ابراز همدردی با این خانواده و با بیان اینکه به گذشت و بخشش حیات به این محیط بان کرمانشاهی توسط این خانواده امید بسیاری دارم، افزود: از همه شهروندان کرمانشاهی، روحانیت معظم، بزرگان و ریش سفیدان، فعالین فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه درخواست دارم  ما را در این مسیر، جهت جلب رضایت از خانواده مقتول  همراهی کنند.

مرداد سال گذشته در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست می دهد.

این فرد جوانی 23 ساله به نام یوسف فلاحی داروندی بود و محیط بان برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و علی رغم پیگیری‌های فراوانی که خصوصا از سوی وکلای مربوطه انجام شد تا در حکم تغییری ایجاد شود، در نهایت این حکم قصاص در دیوان عالی کشور تایید و ابلاغ شد.


انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha