• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102720255
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

برنامه‌های دهه فجر متناسب با رویکردهای جدید باشد

برنامه‌های دهه فجر متناسب با رویکردهای جدید باشد

ایسنا/اصفهان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: امروز به شکل سابق در دهه فجر نیاز به پوستر و بنر نداریم و باید به سمت رویکردهای جدید حرکت کنیم.

محمدعلی احمدی در جلسه هم‌اندیشی مسئولان شهرستان‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هرکجا از نیروهای مردمی استفاده شود، نتیجه کار با کیفیت‌تر خواهد بود.

وی افزود: ساختارهای جدید تعیین و تغییرات ایجاد شده است که این تغییرات منجر به تحول شوند، اما مسائلی همچون توجه به مساجد، حذف اقدامات و ساختارهای زائد باید در دستور کار قرار گیرد، باید بررسی شود ببینیم کجا می‌توانیم پیام‌های مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم، توجه به مساجد، محور قرار دادن مساجد، فعالیت مؤثر در مساجد یکی از اقدامات اساسی خواهد بود و یکی از ویژگی‌های مسجد، مردمی بودن و فراگیر بودن آن است. اگر به آن توجه کنیم مردمی شدن هر نوع مراسمی را خواهیم داشت. باید برای همه اقشار و تشکل‌های مختلف مردمی برنامه و فکر داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: مسئولان شهرستان‌ها باید زمینه را برای حضور همه مردم در دهه فجر فراهم کنند، فراگیری باید یکی از مبنای مراسم مختلف در دهه فجر باشد،  باید تغییرات امسال محسوس و  ساختارهای زائد حذف شود. باید توجه کنیم که فرمان رهبری به دست ما می‌تواند جلوه پیدا کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، احمدی گفت: در این مدتی که تا دهه فجر باقی مانده باید بسترسازی شود که گروه‌های مختلف مردمی را در قالب‌های متفاوت برای بزرگداشت دهه فجر فعال کنیم، تحول در اجرای برنامه‌ها و مراسم باید ملموس باشد، و مسئولان باید اقشار را نسبت به برنامه‌های دهه فجر فعال و آگاه کنند و هیچ قشری نباید در دهه فجر مورد غفلت قرار گیرد.

وی یادآور شد: در برگزاری برنامه‌های دهه فجر باید محورهایی همچون مخاطب خاص، اهداف خاص و  برنامه‌گذاری خاص مورد توجه باشد و سعی کنیم در تمام مراسم همه اقشار را ببینیم. گوش به فرمان رهبری هستیم و برای مردمی کردن دهه فجر، باید تحولات صورت گیرد، چراکه مسئولان و فرمانداران شهرستان‌ها امیدآفرین هستند.

احمدی خاطرنشان ‌کرد: شاید یک‌سری از مشکلات مانند گرانی و .. وجود داشته باشد، اما ما می‌توانیم ظرفیت‌های جدید را در دهه فجر ایجاد کنیم، با رویکرد دولت انقلابی عرصه خدمت فراهم شده است، امروز به شکل سابق در دهه فجر نیاز به پوستر و بنر نداریم، باید به سمت رویکردهای جدید حرکت کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در روستاها و شهرستان‌های استان اصفهان ستاد مردمی دهه فجر به تبعیت از ستاد مرکزی اصفهان تشکیل خواهد شد، در این مدت باقی مانده تا دهه فجر جلسات متعددی برای هماهنگی‌ها با دهیاران و بخشداران و شهرداری‌ها برگزار می‌شود، مسئولان شهرستان‌های مختلف سعی کنند در برگزاری مراسم دهه فجر رقابت داشته باشند و در آینده‌ای نزدیک هیچ شهرستانی نباشد که ستاد دهه فجر نداشته باشد تا بتوانیم در این راستا جشنواره روستایی ستادهای دهه فجر را برگزار کنیم.

وی افزود: برای تولیدات در دهه فجر، ظرفیت‌های جدید متناسب با نیازها و شرایط ایجاد خواهد شد و مسئولان شهرستان‌ها سعی کنند کمیته‌هایی که به مناسبت دهه فجر ایجاد می‌کنند در هر تعدادی که می‌خواهند باشد، اما فقط از مسئولان و افراد دولتی استفاده نکنند، و سعی داشته باشند تا دستورالعمل‌ها بومی‌سازی شود، زیرا ما باید به کارآمدی و تأثیرگذاری‌ها فکر کنیم.

احمدی ادامه داد: راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن باید به نماز جمعه ختم شود، اما به شرطی که کسی احساس دعوا و اختلاف بین ستاد نماز جمعه و ستاد دهه فجر احساس نکند، تأکید داریم مکان‌هایی که قبلاً راهپیمایی می‌شده است را لغو نکنیم، اما در مکان‌های جدید با توجه به شرایط شهرستان تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که امسال ایام دهه فجر با ایام ماه مبارک رجب متقارن است و به خوبی می‌توانیم شادی را در این ایام حس کنیم، بنابراین امسال شادی را فراموش نکنیم و سعی داشته باشیم شادی مردم را  قوت ببخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha