• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400102720455
  • خبرنگار : 71342

اجرای «پوزه چرمی» آغاز شد

راه فراری از خشونت نیست

راه فراری از خشونت نیست

نمایش «پوزه چرمی» اثر هلموت کراوزر به کارگردانی محمد علی زمانی در تماشاخانه شانو روی صحنه رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایش، «پوزه چرمی» که با ترجمه علیرضا کوشک جلالی توسط نشر افراز به چاپ رسیده است، اولین بار به کارگردانی جلالی روی صحنه رفت و حالا برای دومین بار در ایران به روی صحنه می‌رود.

شب گذشته، یکشنبه ۲۶ دی ماه آیین افتتاحیه‌ی این نمایش در تماشاخانه شانو با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

این نمایشنامه سال ۱۳۹۳ برای اولین بار به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در مجموعه‌ی تئاتر شهر به صحنه رفت و حالا با گذشت ۷ سال، این بار به کارگردانی محمد علی زمانی و با بازی ندا مقصودی و وحید جباری اجرای خود را آغاز کرده است .

پیمان خاکسار، مترجم که از مهمانان افتتاحیه این نمایش بود، با بیان این نکته که بعد از شروع پاندمی کرونا کمتر به تماشای تئاتر نشسته‌ است، درباره‌ی نمایش «پوزه چرمی» گفت: در این متن تقابل فضای خصوصی افراد و با فضای عمومی جامعه ستودنی است.

او ادامه داد: در جهان امروز که خشونت به شکلی عیان در جامعه پدیدار شده، حتی شخصی منزوی که به دنیای درونی خودش پناه برده و تنها راه ارتباط او با جهان بیرون از خانه‌اش، به واسطه‌ی همسرش شکل گرفته است، نمی‌تواند از حریم خصوصی خود محافظت کند و خودش را از معرض خشونت حاکم بر جامعه حفظ کند.

خاکسار با بیان این نکته که خودش را در زمینه‌ی تئاتر صاحب نظر نمی‌داند، افزود: خوشحالم از اینکه بعد از مدت‌ها به تماشای تئاتر نشسته‌ام و با متن و اجرایی دوست داشتنی مواجه شدم. به ویژه بازی وحید جباری و ندا مقصودی که بسیار دلنشین بود.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به صدیقه سادات موسوی‌زاده (مشاور پروژه)، محمدمهدی صباغیان (تهیه کننده)، مجتبی گیویان (طراح نور)، نسیم ملکی (طراح لباس)، وحید صالحی (طراح گریم)، مسعود خرداد (آهنگساز) ، رامین ارقند (صداپیشه)، وحید مشایخی (عکاس) و سعید جمشیدی‌پور (روابط عمومی) اشاره کرد.لازم به ذکر است نمایش پوزه چرمی تا ۱۲ بهمن‌ماه، هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه‌ی شانو به روی صحنه خواهد رفت.

راه فراری از خشونت نیست

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha