• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400102720465
  • خبرنگار : 71442

ماجرای سانسور گربه‌ها در سریال عیاری و پاسخ تلویزیون

ماجرای سانسور گربه‌ها در سریال عیاری و پاسخ تلویزیون

شبکه یک سیما در پی اظهارات اخیر کیانوش عیاری درباره‌ی درخواست ممیزهای تلویزیون برای حذف صحنه‌های گربه‌ها از سریال «۸۷ متر»، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در چند روز گذشته گفت‌وگوی کیانوش عیاری با یک نشریه سینمایی و طرح موضوع سانسور صحنه‌های گربه در سریال «۸۷ متر»، با واکنش‌های متعددی همراه شده است.

عیاری در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود، «من می‌خواهم پیش آقای جبلی (رییس صداوسیما) بروم و این را بگویم که گربه مثل سگ نیست تا مثلا بگویید از نظر شریعت مشکلی برای تلویزیون ایجاد می‌کند. همه جای ایران پر از گربه است ...»

در پی این اظهارات، شبکه یک سیما نیز در پاسخی چنین آورده است: «برخلاف ادعای آقای عیاری، سابقه پخش سریال‌های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن عادی برخی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه‌هایی از سریال برای نشان دادن رفت و آمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده است و برخی تصاویر مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده و صرفا تصاویر مکرر، محل اشکال بوده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۷ ۲۲:۱۲

ببین کارمون به کجا رسیده. اولش تنها منافات با اسلام و امنیت ملی سانسور می‌شد. حالا گربه هم سانسور می‌شه. خب حالا گربه زیان نشون بده. به شما چه؟ کدوم قانون کشور و قرآن رو نقض کرده؟ گاهی فکر می‌کنم صداوسیما در کره‌ی دیگه‌ای زندگی می‌کنه جز جایی که ما زندگی می‌کنیم و اصرار دارن تصاویر اون کره رو به عنوان زندگی در سریال‌ها نشون بدن.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۷ ۲۲:۲۲

چه توجیه مسخره‌ای. خب همین ممیزی ایراد داره دیگه!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۷ ۲۳:۱۶

عجب توجیهی نمایش مکرر حیوانات ممنوع

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۰:۳۶

حالا تردد گربه جلوی دوربین تکرار بشه مثلا چه اتفاقی میفته؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۰۷

بابا همین دین در مورد غذا داد ه حیوانات صحبت کرده . در مورد غذا دادن به سگ و گربه و هرچیز دیگری ، این سگ گردانی ها موجب به خلط مبحث شده به طور کلی

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۸:۳۷

امام کاظم (ع) فرمود: خانه‌تان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آن‌ها خانه را آباد می‌نمایند: 1- گربه 2- کبوتر 3- خروس و اگر با خروس مونسی (مرغ) هم باشد، مانعی ندارد.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۶

با زور و ممیزی نمیشه فرهنگ سازی کرد.نگهداری حیوانات در منزل هم خودش یجور فرهنگ میخواد که متاسفانه در کشور ما جا نیافتاده.خیلی از مردم بخاطر به قول عامیانه با کلاس بودن حیوان علی الخصوص سگ را نگهداری میکنند و از روی نیاز نبوده و نیست.از اینطرف هم دوستان و مدیران ضعیف فکر میکنند با زور و ممیزی میشه فرهنگ سازی کرد و بجای حل ریشه ای مشکل صورت مسئله را پاک میکنند. همین حرکت حذف حیوان و بازخوردی که در ذهن عموم ایجاد می‌کنه بجای تمایل کمتر به نگهداری غیر اصولی حیوانات در منزل جواب عکس داده و باعث رشد این فرهنگ غلط میشه.