• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400102720515
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

هشت درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه نیستند

هشت درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه نیستند

ایسنا/لرستان مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: هشت درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه نیستند.

شاهدخت فتحی بیرانوند در راستای اجرای طرح توسعه و تحول اجتماعی محور محلات کم‌برخوردار، با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان دیدار کرد و افزود: افراد حاشیه‌نشین فاقد بیمه به زودی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر حمایت ویژه از نیازمندان محلات کم‌برخوردار در این راستا برای افراد حاشیه‌نشین فاقد بیمه به زودی و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار  خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه حدود هفت یا هشت درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه نیستند، خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت و از طریق مراکز بهداشت، دفاتر تسهیلگری و به صورت حضوری در محله‌ها کار تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه انجام خواهد شد.  

تبدیل نسخه کاغذی به الکترونیکی در لرستان

فتحی بیرانوند با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی در استان بیان کرد: این طرح در حال حاضر به صورت صد در صدی در بخش دولتی و خصوصی در استان اجرا می‌شود و طی یک سال گذشته  تلاش شده نسخه کاغذی را به الکترونیکی تبدیل کنیم.  

 وی با اشاره به مشکلات پیش‌روی موسسات طرف قرارداد در طرح نسخه نویسی گفت: قطع برق و کندی اینترنت از مهمترین مشکلات در اجرای طرح نسخه نویسی است که باعث اختلال در روند این طرح خواهد شد.  

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: علی‌رغم اینکه زیرساخت‌های طرح نسخه‌نویسی لرستان نسبت به دیگر استان‌ها پایین‌تر بود اما توانسته‌ایم در دو بخش دولتی و خصوصی این طرح را به صورت صد در صدی به اجرا در بیاوریم.  

فتحی بیرانوند با اشاره به پرداخت مطالبات به موسسات طرف قرارداد و دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در راستای افزایش انگیزه و حمایت از کادر درمان خوشبختانه اعتبارات خوبی را جذب کرده‌ایم که در طی سال جاری ۴۱۴ میلیارد تومان جذب شده که از این رقم، ۱۴۳ میلیارد تومان بابت پرداخت مطالبات سال گذشته و ۲۷۰ میلیارد تومان برای سال جاری جذب شده است.  

پرداخت  هزینه دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا آبان سال جاری

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا آبان سال جاری هزینه دانشگاه علوم پزشکی لرستان و  تا آذر ماه سال جاری هزینه روستاییان سطح یک پرداخت شده است.  

فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه توانسته‌ایم سه قطعه زمین ملکی برای شهرستان‌های استان خریداری کنیم، یادآور شد: شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز از قبل صاحب ساختمان و زمین بودند که در سال گذشته با رایزنی‌های صورت گرفته توانسته‌ایم برای شهرستان‌های ازنا، سراب دوره و نورآباد زمین خریداری کنیم که با همکاری سازمان برنامه‌ریزی استان هر چه زودتر هزینه اختصاص یافته دریافت و کار ساخت و ساز شروع شود.  

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به پرداخت هزینه درمان به زوجین نابارور افزود: در راستای حمایت از زوجین نابارور بیمه سلامت هزینه درمان آن‌ها را پرداخت خواهد کرد و طبق هماهنگی با جهاد دانشگاهی استان افرادی که در این راستا مشکل خواهند داشت در طی سه دوره تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه درمان آنها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha