• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400102820609
  • خبرنگار : 71560

عباسی:

تیم مذاکره کننده روشن کند پرانتزهای جدید چیست؟/ اینقدر نباید موضوع را کش و قوس داد

تیم مذاکره کننده روشن کند پرانتزهای جدید چیست؟/ اینقدر نباید موضوع را کش و قوس داد

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، تاکید کرد: تیم مذاکره کننده با این هدف به وین رفته که به تکالیف برجامی خود عمل کنند، دیگر پرانتز و بحث دشوار چه چیزی است که گفته می شود؟

فریدون عباسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به روند مذاکرات برجامی در وین، بیان کرد: تیم مذاکره کننده ما رفع تحریم ها را باید دنبال کند و بحث هسته ای در این مذاکرات ندارد. در اخباری که منتشر می کنند، از کلمات دیپلماتیک استفاده می کنند که هیچ نتیجه ای از آن نیز حاصل نمی شود؛ مثلا می گویند کارها خیلی جلو رفته، مسائلی حل شده است و شرط و شروط ها کم شده است اما قسمت دشوار باقی مانده است، این یعنی هیچ. اگر اخبار منتشر شده و صحبت های مقام مسئول و وزیر خارجه را بررسی کنیم می بینیم تا حالا تفاوتی با مذاکرات ۲۰ سال گذشته دیده نمی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مذاکرات کلا دشوار است و ما دنبال حل مسائل ساده و پیش پا افتاده در مذاکرات نیستیم. تیم مذاکره کننده باید بگوید تحریم ها چه مواردی است و بر اساس برجام باید برداشته شود؟ دیگر بحث و شرط و شروطی در میان نیست. برجام به ما تحمیل شد و ما نیز یکبار این تحمیل را پذیرفتیم، ما برجام را پذیرفتیم که مثلا با دنیا تعامل کنیم. آیا تعامل این است که آن ها هر بلایی خواستند سر ما بیاورند و ما را محدود کنند و ما از حقوق خود بهره مند نشویم و فقط یکسری تکالیف را بپذیریم.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده با این هدف رفته که به تکالیف برجامی خود عمل کنند، دیگر پرانتز و بحث دشوار چه چیزی است که گفته می شود؟ کاملا بحث روشن است و طرف های مقابل باید به تکالیف برجامی خود عمل کنند. اگر این موضوع را نمی توانند به نتیجه برسانند باید مشخص کنند که تا چه حد از مصوبه مجلس عدول خواهند کرد. آنگاه تیم مذاکره کننده بیاید و با مجلس صحبت کند تا ببینیم آیا باید از قانون عدول کنیم و اکنون صلاح کشور چیست؟

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در ادامه تاکید کرد: اینقدر هم نباید موضوع را کش و قوس داد. باید اخبار درست به افکار عمومی داخلی داده و روشن شود این پرانتزها چه هستند که طرح شدند؟ دوباره بلای برجام بر سر ما نیاید.

وی گفت: از نظر بنده توافق در صورتی حاصل می شود که در منطقه اقتدار خودمان را حفظ کنیم. ما باید خاک ریزها را در مقابل دشمن خارج از مرزهای سوریه برپا کنیم، ما باید بر روی رژیم صهیونیستی فشار بگذاریم، ما باید بر آرمان انقلاب که حذف رژیم صهیونیستی است پافشاری کنیم. رژیم صهیونیستی با لابی‌ای که دارد بر ما فشار وارد می کند و ما نیز باید باور کنیم که به این رژیم باید ضربه بزنیم.

عباسی افزود: به جای هزار زخمی که می خواهند بر پیکر جمهوری اسلامی وارد کنند ما باید ۵۰ هزار زخم بر آنان وارد کنیم. جبهه مقاومت و جهان اسلام باید محاصره غزه را بشکنند و بلندی های جولان را آزاد کنیم، آنگاه حتما در مذاکرات جواب خواهیم گرفت. ما باید مذاکره کنیم اما تا فشار بر روی رژیم صهیونیستی نباشد ما در مذاکرات نتیجه مطلوب کشور را نخواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۸:۱۴

خوب شد ایشون رییس جمهور نشد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۱۷

به نظر می رسد تصمیم گیری در این گونه موارد باید از روی حکمت و عزت و مصلحت باشد نه از روی احساسات پس بهتر است نهادهای تصمیم گیر از جمله شورای عالی امیت ملی با توجه به اصول فوق بهترین تصمیمی را اتخاذ نمایند که منافع و مصالح مردم و کشور را برای حال و آینده تامین نماید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۲۳

آقای عباسی دم شما گرم من هم باشما موافقم ول کنندوبیان دیگه از بدتر که پراید بیست ومنی شده یکصدوهفتاد سفره های ماهم خالی اینها هیچی را قبول ندارند سرچی مذاکره می کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۳۶

.... نوبت هم که به خودشون رسیده میگه تیم‌مذاکره کننده بیاد با ما مجلسی ها صحبت کنه دیدیم مصوبمون دست و پاگیر شده براشون، اونو حذف کنیم....بیچاره ظریف چه کشید از دست این جماعت

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۵۵

فقط با نابودی اسرائیل میتونیم برجامو به نتیجه برسونیم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۰:۰۸

در عالم مجازی برادر. خوب شد اونجا نیستی و گرنه همون روز اول مذاکره تعطیل میشود.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۱:۱۴

ایشون اگر بازدیدی از حوزه انتخاباتی و مشکلات معیشتی مردم داشته باشن دیگه دنبال اینگونه شعارها نمیرن .

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۱:۲۱

پرانتز یعنی سنجاق قفلی و سنجاق قفلی هم یعنی سر هم کردن الکی چند چیز بهم مثل برجام که صد تیکه و پاره و پوره شده!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۳:۵۷

یعنی ایشان حرف بدی زده که گفته نتیجه مذاکرات را شفاف بگویید و از دیپلماتیک حرف زدن برای افکار عمومی پرهیز کنید که اینقدر حمله کرده اید به ایشان؟ هنوز نمی دانید که مسائل ملی جای جناح بازی نیست؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۴:۰۹

تا مذاکرات مستقیم با آمریکا انجام نگیره نه هیچ پرانتز مهمی بسته میشه و نه هیچ توافقی صورت میگیره . چونکه قطعا روسیه و چین درکل راضی به توافق خوب نیستند و فیلم بازی میکنند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۴:۱۱

یک موضوع بسیار ساده ، دوستان بنظرتون منافع ملی و اقتصادی روسیه و چین اجازه میده توافق برجامی شکل بگیره ؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۸:۴۹

آقای فریدون عباسی بازی با سرنوشت و سفره مردم راه مناسبی برای پیشرفت و ارتقاء نیست کمی منصف باشید.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۴

حرفاش میپسندم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۸

این رییس پیشین سازمان انرژی اتمی بوده!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۲

"... بلندی های جولان را آزاد کنیم، آنگاه حتما در مذاکرات جواب خواهیم گرفت." این را می گویند سیر در عالم هپروت!