• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400102820682
  • منبع : نمایندگی قزوین

توصیه پلیس‌راه قزوین به مردم در جاده‌ها

توصیه پلیس‌راه قزوین به مردم در جاده‌ها

ایسنا/قزوین رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: با توجه به بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی استان قزوین تا به این لحظه تصادف زنجیره‌ای نداشتیم اما با توجه به برودت‌ هوا و لغزندگی جاده در شب قبل، امروز سه‌شنبه ۲۸ دی پدیده یخبندان در محورها، گردنه‌ها، پل‌ها و جاده‌های شیبدار را شاهد خواهیم بود لذا رانندگان باید بیشتر از شرایط برفی مراقبت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از شب گذشته دوشنبه ۲۷ دی در تمامی محورهای استان بارش برف داشتیم، محور قدیم و جدید کوهین، قره‌باغ، محور «قزوین-کرج» محدوده محمدیه و نیروگاه تا آبیک بارش شدید برف داشتیم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام شده پلیس در تمامی محورها حاضر بود و خدمت‌رسانی داشت، در حال حاضر مشکل خاصی در محورهای مواصلاتی نداریم و راهداری نیز به‌موقع نمک‌پاشی محورها را انجام داد.

رئیس پلیس راه استان قزوین با بیان اینکه مسافرین و رانندگان در هر شرایطی می‌توانند با تلفن ۱۱۰ و ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها تماس بگیرند، اعلام کرد: تا به این لحظه در محورهای مواصلاتی استان تصادف زنجیره‌ای نداشتیم چون مردم رعایت کردند و به سفر نرفتند و آنانی که به سفر آمدند به توصیه پلیس توجه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به برودت‌ هوا و لغزندگی جاده در شب قبل، امروز سه‌شنبه ۲۸ دی پدیده یخبندان در محورها، گردنه‌ها، پل‌ها و جاده‌های شیبدار را شاهد خواهیم بود لذا رانندگان باید بیشتر از شرایط برفی مراقبت کرده و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

ذاکری‌منش تأکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه باید توصیه ایمنی را جدی بگیرند، فاصله طولی در شرایط یخبندان ۶ برابر طول وسیله نقیله است؛ تمام سرنشینان اتوبوس‌ها کمربند ایمنی خود را ببندند و رانندگان در چنین شرایطی از هرگونه ترمز و تغییر مسیر ناگهانی خودداری کنند چون با چنین حرکت‌هایی مطمئناً به استقبال خطر می‌روند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha