• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400102820694
  • خبرنگار : 71496

تماس تلفنی ولیعهد و وزیر خارجه سعودی با امارات

عربستان، انصارالله یمن را تهدید کرد

عربستان، انصارالله یمن را تهدید کرد

ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود ضمن محکوم کردن عملیات روز دوشنبه ارتش یمن در عمق خاک امارات، بر عزم دو کشور برای مقابله با حملات این چنینی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه قبس چاپ کویت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی داشت.

بن سلمان در این گفتگوی تلفنی حمله روز دوشنبه نیروهای ارتش یمن به عربستان و امارات را یک حمله "تروریستی" خواند و آن را محکوم کرد.

بن سلمان و بن زاید تاکید کردند: این اقداماتی که علیه عربستان و امارات انجام شدند، بر عزم دو کشور برای مقابله با این اقدامات خواهند افزود.

بن زاید ضمن تقدیر از بن سلمان بابت همدردی‌اش، بر روابط عمیق و پیوند مستحکم دو کشور و دو ملت و عزم آنها برای مقابله تاکید کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز با انتشار توییتی ضمن حمایت از امارات مدعی شد: "حملات اخیر به عربستان و امارات تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است و نیروهای وابسته به  حوثی‌ها منبع اصلی تهدید امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند"!

بن فرحان افزود: عربستان و ائتلاف (عربی ضد یمن) به حمایت خود از اقدامات بین‌المللی برای برقراری صلح در یمن ادامه می‌دهند و ابتکار عمل عربستان در ایجاد راه‌حلی سیاسی برای بحران یمن هنوز روی میز است.

وزیر خارجه عربستان در ادامه نیز بر آمادگی کامل کشورش برای مقابله با انصارالله و "دفاع از امنیت عربستان و کل منطقه" تاکید و تهدید کرد، پاسخ عربستان به این حملات شدید خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در گفتگوی تلفنی با بن زاید حملات اخیر انصارالله به امارات را محکوم کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: نیروهای انصارالله مسؤولیت خود در این حمله را اعلام کردند و ما همراه با امارات و شرکای بین‌المللی‌مان برای محاکمه آنها همکاری خواهیم کرد.

وزارت خارجه امارات روز دوشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد که ابوظبی حق پاسخ به این حملات را برای خود محفوظ می‌داند و این حمله هرگز بدون مجازات نخواهد ماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar

شما ال سعود خودتان در تهدیدید اگر زود نجونبید و شکستتان را نپذیرید و خسارات ملت یمن را نپردازید بزودی با شکستی سخت روبرو می شوید و ابروی نداشته تان خواهد رفت ملت یمن را دست کم نگیرید این ملت سربازان مهدی صاحب الزمان عج هستند لذا بخود بیایید و در مراجع بین المللی رسما بگویید غلط کردیم نترسید کوچک نمی شوید در عوض پادشاهیتان ادامه پیدا می کند اگر بحرفم گوش نکنید پادشاهیتان را بزودی ازدست خواهید داد و علت ان هم غرور خیلی خرکی است که دارید .

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۳:۰۷

مگه همیشه باید انسانهای مستضعف وکم حامی خوابشان، کابوس باشد .اگر نوبتی باشد نوبت قارونکهای مستقر در خلیج فارس می‌باشد که شبها با کابوس مرگ بخوابند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۴:۴۱

موشکها منتظر شلیک است کوچکترین حرکت ازجانب صهیونیستها وعواملش پاسخ دندانشکن خواهند خورد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۵۹

مثل اینکه توبیشتر ناراحت شدی ادم با شرف هفت ساله دارند زن و بچه یمنی ها رو میکشند تو یهو یاد امارات کردی رگ گردن تو کلفت کردی؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۲:۲۹

چقدر دلت واسه اماراتیهامیسوزه..هشت سال عربستان ابلیس پرست مردم یمن روکشت . دل شماها نسوخت..

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۲:۴۸

وقتی مظلوم از خود دفاع می کند و ظالم را سرکوب می کند دل انسان آزاده و عدالت خواه خوشحال می شود

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۱۲

شما در این چند سال گذشته که امارات وآل سعود با حمایت آمریکا واسرائیل وغربیها تمام خاک یمن را هر روز چندین موردبمباران می‌کنند وزن وبچه مردم وزیرساختهای این کشور مظلوم را از بین برده ومیبرند در خواب تشریف داشتی یا اینکه تو هم مثل حقوق بشر غربی‌ها برخورد می کنی مسلمان نیستی حداقل آزاد مرد باش با وجدان باش یا خفه شو نظرتو نکه دار برای اربابانت

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۴:۵۰

چرا اینا که حمله کردن به امارات و باعث کشته شدن عده ای شده اند، قند تو دل تون آب شده و آب از لب و لوچه شما ول شده؟ مگر شما ضد امارات هستید؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۲:۰۷

بتو چه تو چرا میسوزی جگرررررررر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۵:۱۲

پاسخ به حملات یمن را برای خودشان محفوظ میدانند آقایان هش سال است حمله میکنند و جایی را باقی نگذاشته اند برای حمله پس ملت یمن را از چی می‌رسانند کسی که باید بترسد از این به بعد شما هستید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۶:۱۹

خدا قوت مثل اينکه آنها خوب نفهمیدند که این حمله مقدمه بود اگه پا پس نکشند جواب دندان شکنی دريافت مي کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۶:۴۹

عربستان از این حرف مفتا زیاد زده

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۷:۲۴

نه که تا به امروز تهدیدنکروه و نزده و قتل عام نکرده که الان یادش افتاده تو غلط می کنی تهدید کنی مردک قاتل این همه تو این چند سال حمله کردی کشتید هیچ خبری نبود ولی الان داده بهتون زور میاره و جر میخورید باید چنان موشکهای خودشونو تو سر نا جوانمردانی چون شما بکوبن تا نیست شوید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۱۸:۵۶

کثافت های چندساله یمن را میزنند.ترویستی نیست.یمن از خودش دفاع می‌کنه .تروریستیه روزهای خوشیتون .به امید خدا روزی میرسه.مجاهدین خدا خونه به خونه دنبال شما کثافت ها می گردند.تا به جهنم بفرستن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۱۳

موسالوی بنیس بایدیمن امارات رایکسره بکوبد اگر نکود می کوبند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۰:۳۲

عالی بود من میزنن محکوم نمیکنن یمن امارات میزنه محکوم میشه قانون جنگل اینه عالیه من بودم عربستان و امارات بکلی ویران میکردم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۰:۴۲

یمن شوخ زدی دیگه جای سالم توی یمن نیست همه جا راسواخ سواخ کردی

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۰۲

آقای بن سلمان 7سال دیر بیدار شدی تو7سال پیش ضربه اصلی خوردی

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۳۷

چقدر پر رو و بی حیا !!!؟ این حق انصارالله است که از خودش دفاع کند .

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۸ ۲۱:۴۰

تبریک به یمنی های عزیز و مظلوم دستمریزا پیروزی با شماست خدا پشت پناهتون

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۰:۵۵

یه غلط کردید بگید خسارات ملت غیور یمن را بپردازید جانتان را نجات دهید چون خدای مهربان کمک حق است در حق ملت یمن سالهاست ظلم کردید خدا نشناسها

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۰۴

کثافت شما به کشور این بیچاره ها تجاوز کرده وتمام زیرساختهایشان را نابود کرده اید چرا تروریست نیستید ولی اینها که از خاک وناموس خود دفاع می کنند شدند تروریست درود بر انگارانه مرگ بر آل سعود کافر

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۲۱

درود بر انصار الله ودرود بر یاران حضرت ولیعصر بکوبید این نامردها را تا طعم موشک‌های یمن را بچشند تا دیگر غلط اضافی نکنند الان چندین سال است زن وبچه در یمن زیر بمباران آل سعود از بین میروند شماکثافتها تروریست نیستید اینها که از خاک وناموس خود دفاع می‌کنند ومیخوام دشمن را از خاک خود بیرون برانند شدند تروریست تروریست شما آل سعود وکسانی که از شما حمایت می‌کنند هستید انشاالله بدست همین انگارانه بخاک سپرده خواهید شد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۴۲

پیروزی نزدیک است، عربستان و امارات و اسراییل و امریکا تازه باید یاد طعم جنگ را بچشند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۵

احتمالاً راست بگه و پاسخ عربستان شدید خواهد بود و باز احتپالاً ضمن این پاسخ شدید هواپیماهای عربستان با پشتیبانی آمریکا و چند کشور دیگه چندین مدرسه و درمانگاه و تعدادی کودک که در کوچه مشغول بازی هستند بشدت بمباران خواهد کرد و زمینهای کشاورزی را با بمب آتشزا هدف قرار خواهد داد و ....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۴

ارواح باباشون تازه بعد این همه مدت میخوان عزمشان را برای مقابله با یمن افزایش بدن!!! خخخخ به گفته رهبرمان تمام خریدهای تسلیحاتی عربستان بدست مجاهدان راه حق خواهد افتاد، این وعده به حقیقت می‌رسد....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۵

مگه تا حالا تمجید و تشویق کرده ؟ تا تونسته زهرش را ریخته این شجره خبیثه ملعونه. هزاران زن وکودک بیگناه را برای چی قتل عام کرده؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۰۵

خدایا بن سلمان انصارالله را تهدید کرده . بن سلمان غ کرده با ملک سلمان

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۰۱

الهم عجل الولیک الفرج خدایا ظهور اقامون مهدی فاطمه رو برسون لعنت بر ال سعود وهابی پست سفت