• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400102820735
  • خبرنگار : 50181

ثبت دمای منفی ۲۱ درجه در سنقر/ سرما تا اوایل هفته آینده ادامه دارد

ثبت دمای منفی ۲۱ درجه در سنقر/ سرما تا اوایل هفته آینده ادامه دارد

ایسنا/کرمانشاه کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: شب گذشته(دوشنبه، 27 دی) سنقر با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

سعید قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استقرار دمای سرد در اکثر نواحی استان، اظهار کرد: افت دما غیرمنتظره و بیشتر از آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم، بود.

وی سنقر با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را سردترین نقطه استان در شب گذشته (۲۷ دی) اعلام کرد و افزود: گواور، حمیل و اسلام آباد غرب نیز دمای منفی ۱۹ درجه سانتی‌گراد را داشتند.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه دمای هوای شب گذشته شهر کرمانشاه را نیز ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و یادآور شد: در تمامی نقاط استان بجز سومار که یک درجه سانتی گراد و قصرشیرین که صفر بود، دمای منفی را داشتیم.

قاسمی بیشترین ارتفاع بارش برف سامانه اخیر را نیز به ترتیب مربوط به پاوه با ۶۴ ‌سانتی‌متر، کرندغرب با ۵۲ سانتی‌متر و ثلاث باباجانی با ۴۸ سانتی‌متر عنوان و اضافه کرد: در شهر کرمانشاه نیز شش سانتی‌متر بارش برف داشتیم.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از تداوم استقرار هوای سرد در استان تا اوایل هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها روز پنجشنبه (۲۹ دی) که ورود سامانه بارشی دیگری را داریم ممکن است به صورت موقت دمای شبانه کمی بالا برود، اما مجددا از روز جمعه افت دمای شبانه را خواهیم داشت.

قاسمی گفت: احتمالا افت دمای آخر هفته نسبت به شب گذشته چندان محسوس نباشد و نهایتا یک تا دو درجه دیگر کاهش دما داشته باشیم، البته در نواحی که افت دمای آنها طی شب گذشته کمتر بوده احتمال افت بیشتر هست.

وی درباره سامانه بارشی روز پنجشنبه نیز گفت: بارش‌های این سامانه دست کمی از سامانه اخیر ندارد و پیک آن در نواحی اورامانات و دالاهو خواهد بود.

روز گذشته در اکثر نقاط استان شاهد بارش برف بودیم. این بارش موجب مسدود شدن راه تعداد زیادی روستا شد، اما محورهای اصلی استان باز است.

مدارس اکثر شهرهای استان نیز امروز تعطیل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha