• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400102821017
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

از احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به بیرجند تا اشکالات طرح اختصاص بنزین به فرد

از احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی به بیرجند تا اشکالات طرح اختصاص بنزین به فرد

ایسنا/خراسان جنوبی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبارهای استراتژیک کشور به انبار نفت بیرجند خبر داد.

مصطفی نخعی، امروز سه شنبه ۲۸ دی به رسانه‌های گروهی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که از ابتدای شروع به کار مجلس در کمیسیون انرژی بارها مورد پیگیری قرار دادیم هم در دولت گذشته و هم در دولت جدید، بحث تامین زیرساخت‌های انرژی استان و یکی از این زیرساخت‌های بسیار مهم در حوزه انرژی استان احداث همین خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: این موضوع جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به استان شد و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد، تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار نفت رفسنجان به انبار نفت بیرجند و در فاز بعدی به تربت حیدریه و مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت امضا شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: تأمین پایدار مورد نیاز استان خراسان جنوبی، همینطور استان‌های واقع در شمال شرق کشور خراسان رضوی و خراسان شمالی، کوتاه شدن مسیر انتقال فراورده، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل جاده ای، تسهیل صادرات فرآورده به کشور افغانستان از مهم‌ترین اهدافی است که با احداث این خط محقق خواهد شد.

نخعی یادآور شد: ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی در این خط لوله ۱۵۰ هزار بشکه در روز است و میزان سرمایه‌گذاری هم حدود ۳۷۲ میلیون یورو خواهد بود که بخشی از منابع مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات است که توسط بانک ملت اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری قاچاق گسترده سوخت، افزایش تورم، ایجاد بازار سیاه و سوداگری ازجمله ایرادات و اشکالاتی است که نمایندگان به "طرح اختصاص بنزین به فرد" وارد دانستند، یادآور شد: باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی لازم نیز برای چنین طرحی مدنظر قرار گیرد؛ بنابراین بررسی ابهامات، نگاه دقیق و دوری از اقدامات شتاب‌زده در این خصوص درخواست نمایندگان از وزیر نفت بود؛ این طرح به هیچ عنوان افزایش قیمت بنزین را به دنبال دارد و بحث افزایش قیمت بنزین در این طرح مطرح نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha