• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400102821175
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

استاندار قزوین هیئت انتصابات دارد/ ورود نمایندگان فقط مشورتی است

استاندار قزوین هیئت انتصابات دارد/ ورود نمایندگان فقط مشورتی است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جوان و پرتلاش قزوین هیئت انتصابات دارد که در آن گزینه‌ها بررسی می‌شود، نظر مشورتی از افراد مختلف از جمله نمایندگان می‌گیرد و در نهایت استاندار گزینه نهایی را با هماهنگی وزیر مربوطه در ریل انتصاب قرار می‌دهد.

فاطمه محمدبیگی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: امروز مسئله انتصابات بحث داغ محافل نخبگان، مردم و ادارات است، این امر نشان می‌دهد که مردم نسبت به کارگزاران نظام در سطوح عالی، میانی، ستادی و صف حساسیت دارند؛ این حساسیت نشان‌دهنده حضور پایدار مردم در صحنه، امیدواری به آینده انقلاب، نظام اسلامی و نقش تاثیرگذار مردم است.

وی افزود: چشم‌ تیزبین مردم و انعکاس رفتار آن‌ها در این زمینه، خود معیاری برای سنجش چگونگی تعامل نمایندگان و عملکرد مسئولان اجرایی در عزل و نصب است. آنچه امروز در سراسر کشور مشاهده می‌کنیم وجود تعلل، کندی و نوعی فضای برزخی در حوزه انتصابات است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دولت سیزدهم باید با سرعت و دقت در حوزه عزل و نصب‌ها و تغییر چهره مدیریتی کشور به سمت نیروهای توانمند، متخصص، انقلابی و جهادی ورود کرده و ایده خود را مطرح کند، همچنین چینش مدیران ارشد و میانی در سطح کشور و استان‌ها نیز باید با دقت و در کنار آن با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تأکید کرد: هرگونه تعجیل زیاد و همچنین بالعکس اتلاف وقت در این حوزه به دلیل وجود فضای برزخی و تعدد نظرات می‌تواند امکان ایجاد فساد و تخریب را فراهم کند چرا که ورود مؤلفه‌های مداخله‌گر نامناسب و حاشیه‌پرداز به ضرر دولت و به تبع آن نظام خدمت‌گذاری مردم خواهد بود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: واکنش‌هایی که اخیراً در این حوزه دیده می‌شود ناشی از سه عامل تعلل و کندی انتصابات در رده مدیران میانی‌ کشور توسط دولت و معلق ماندن مدیران کنونی، عدم تصمیم‌گیری قاطع برخی مدیران اجرایی در سطح کشور و ورود برخی از جریان‌هایی است که خودشان را صاحب منافع یا دارای حق می‌دانند.  

نقش نمایندگان در انتصاب‌ها، نقش مشورتی است

وی بیان کرد: ورود ما به عنوان وکیل و خادم مردم صرفاً از طریق نظارت میدانی، گزارش‌دهی به مردم و از جنبه همکاری و مشورت به دولت است. چرا که نمایندگان به دلیل وسعت ارتباطات و بازدید میدانی قوی و اطلاعات زیادی که به آن‌ها می‌رسد، همچنین به عنوان حلقه ارتباطی که بین مردم و مسئولین، گنجینه‌ای از اطلاعات مدیریتی در زمینه‌های مختلف هستند که این اطلاعات به صورت مشورتی به استانداران، وزرا و مسئولین داده می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: هرجا از ما نظر خواسته شود، تلاش می‌کنیم مشورت لازم را بر مبنای آنچه به نفع مردم و استان و کشور است ارائه کنیم. قطعاً وظیفه انتخاب نهایی سکانداری در بخش‌های مختلف قوه مجریه در کشور بر عهده رئیس جمهور و وزرا و در سطح استان‌ها بر عهده استانداران است.

وی خاطرنشان کرد: استاندار جوان و پرتلاش قزوین در این راستا جلساتی با گروه‌های مختلف از جمله نخبگان، کارشناسان و مدیران مختلف دارد. استاندار قزوین هیئت انتصابات دارد که در آن گزینه‌ها بررسی می‌شود، نظر مشورتی از افراد مختلف از جمله نمایندگان می‌گیرند و در نهایت استاندار گزینه نهایی را با هماهنگی  وزیر مربوطه در ریل  انتصاب قرار می‌دهد.

محمدبیگی بیان کرد: البته گاه شاهد برخی از خطاهای راهبردی در برخی از انتصابات در سطح کشور و استان هستیم، به عنوان ناظر و چشم بینای مردم تلاش ما این است که در مکان‌هایی حضور پیدا کرده و نظر خود را بیان کنیم که منافع و مصالح مردم در خطر باشد، نمایندگان موظف هستند در موضوعاتی مداخله کنند که وظیفه نظارتی مجلس طبق قوانین و مقررات ایجاب می‌کند.

وی اظهار کرد: مجمع نمایندگان باید حواسشان باشد نابجا و خارج از وظایف نمایندگی ورود پیدا نکنند چرا که این امر برای ادامه حیات قانون‌گذاری سم است، در قانون اساسی سطح ورود نمایندگان بیان شده است، اگر خطایی در حوزه نمایندگی و سکانداری استان اتفاق بیفتد جای تذکر وجود دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: اخیرا شاهد برخی انتصابات بودیم که در واقع بین مردم و نخبگان به لحاظ شایسته‌سالاری ایجاد حاشیه کرد، این اتفاقات حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند، از طرفی اگر نماینده‌ای بخواهد انتصابی را تحمیل کند مسئولان اجرایی استان و کشور باید به نماینده تذکر دهند، باید در انتصابات شایسته‌سالاری در اجرای قانون، استفاده از روش‌های ارزیابی و علمی با در نظر گرفتن تعهد و تخصص، توانمندی و بومی گزینی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: سیاست ما شفاف است و تلاش داریم به مردم گزارش دهیم، بنده وظیفه خود می‌دانم هر جایی که منافع مردم در خطر باشد از طرف مردم و به عنوان نماینده خادم آن‌ها تذاکرات لازم به مسئولان امر بدهم، اگر نیاز باشد در این زمینه وزیر مربوطه را مورد سوال قرار می‌دهم و در صورت لزوم و عدم اقناع قطعاً از طرق برنده‌تری چون استیضاح ورود می‌کنیم، قطعاً خط قرمز ما مردم هستند.

محمدبیگی ادامه داد: امروز به دلیل ترویج شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، شاهد ملقمه‌ای از اخبار درست و نادرست هستیم، همه ما باید در مقابله با اخبار نادرست سواد رسانه‌ای، روشنگری و بصیرت را مورد توجه قرار دهیم و با در نظر گرفتن معیار اخلاقی انسانی قضاوت کنیم، سره از ناسره را بشناسیم و از حق حمایت کنیم.

وی یادآور شد: از دولت می‌خواهم که هرچه زودتر تکلیف انتصابات استانی را مشخص و این چرخه را با افراد شایسته و توانمند تکمیل کند؛ در نهایت همه مسئولان، کنش‌گران فرهنگی و سیاسی و خودم را به رعایت انصاف و تقوا توصیه می‌کنم، ان شاء الله شرمنده مردم و خداوند نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha