• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400102821209
  • خبرنگار : 71368

بررسی اعتراض فرمانداری به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب

بررسی اعتراض فرمانداری به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب

نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب در جلسه شورای شهر تهران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز بررسی نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه« الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب» روی میز بررسی شورا قرار گرفت و تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در تشریح گزارش توجیحی اظهار کرد: این بندهایی که قرائت می‌کنم به عنوان پاسخ شورا به اعتراض فرمانداری ارسال می‌شود و دقت داشته باشید که ما در این مصوبه تاکیدی بر تغییر اساسنامه نمایشگاه نداشتیم یا حتی مصوبه ما مغایرتی با متن اساسنامه ندارد.

وی با بیان این‌که با توجه به فعالیت نمایشگاه‌های بین‌المللی تاکید شده است که نوع خدمات پرجمعیت باید تغییر کند، اظهار کرد: به استناد قانون شهرداری‌ها، شهرداری تهران می‌تواند از فعالیت کسب و کارهایی که موجب ایجاد مزاحمت و ترافیک می‌شود جلوگیری کند و به همین دلیل نمایشگاه‌های پرازدحام موجب آلودگی و ترافیک می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: در یکی از اسناد بالادستی شرکت نمایشگاه‌ها آمده است که باید براساس قانون، کارگروهی متشکل از وزرای برخی وزارتخانه‌ها و شهرداری تهران به منظور جابه‌جایی محل نمایشگاه بین‌المللی تشکیل شود که مصوبه این کارگروه این بود که جابه‌جایی موکول به رفع اشکالات شهر آفتاب می‌شود، همچنین پلیس راهور نیز مخالف برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب است که باید این پاسخ‌ها را با استناد به بندهای قانونی به فرمانداری ارسال کنیم.

نرگس سلیمانی دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی از ایراداتی که فرمانداری گرفته است به نظر موجه می‌آید، گفت: شورای شهر به غیر از شهرداری نمی‌تواند مصوبات الزام‌آوری برای مجموعه‌های بیرون از شهرداری داشته باشد اما می‌توانیم در مورد مکان نمایشگاه که در شهر تهران است صحبت کنیم و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که در مصوبه خود بنویسیم که امکان استفاده از زمین نمایشگاه تا برطرف شدن اشکالات که موجب اختلال می‌شود متوقف شود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این اعتراض اظهار کرد: یکی از نمایشگاه‌های سئول ترافیک زیادی را ایجاد کرد که همان زمان در دفتر رئیس پلیس که قالیباف بود جلسه‌ای برگزار کردیم و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آنجا حضور داشت و مقرر شد که نمایشگاه جابه‌جا شود و ما حالا کار جدیدی نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم امضاها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این‌که ما کاری به اساسنامه نمایشگاه بین‌المللی نداریم تصریح کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی کم مراجعه می‌تواند در محل نمایشگاهی سئول برگزار شود اما برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب موجب ترافیک می‌شود و پیشنهاد می‌شود متن قرائت شده به اضافه پیشنهاد خانم سلیمانی به عنوان پاسخ شورا برای فرمانداری ارسال شود.

به گزارش ایسنا، پاسخ شورا به نامه فرمانداری تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه الزام شهرداری تهران به انتقال فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاه‌های شهر آفتاب به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha