• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102821243
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:

کولاک، بوران و بهمن در جاده‌های غرب استان اصفهان

کولاک، بوران و بهمن در جاده‌های غرب استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش برف و وزش باد باعث کولاک، بوران، ریزش بهمن و مسدود شدن جاده‌های روستایی به ویژه در پشت کوه فریدونشهر شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین بارش در استان از ابتدای مهرماه تا امروز، ۷۸ میلیمتر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت، ۶ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به پیش بینی امروز هواشناسی از وزش باد در استان، گفت: سرعت وزش باد در اصفهان ۵۰ کیلومتر در ساعت و در مناطق غربی تا ۷۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است. وزش باد تاکنون خساراتی به اشجار و داربست‌ها در مناطق غربی استان وارد کرده و باتوجه به بارش برف در اوایل هفته، وزش باد باعث کولاک و بوران و مسدود شدن جاده‌های روستایی به ویژه در پشت کوه فریدونشهر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اعلام اینکه دما در استان تا پایان هفته تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند، گفت: فعالیت سامانه بارشی برف که از اوایل هفته وارد استان شد، ادامه دارد و تا پایان هفته شاهد وزش باد و بارش پراکنده برف در مناطق غربی و جنوبی استان خواهیم بود، اما بارش برف به شدت اول هفته نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کولاک شدید در مناطق غربی استان باعث مسدود شدن برخی جاده‌ها شده است، گفت: شب گذشته جاده بوئین میاندشت به خوانسار به‌صورت موقت مسدود شد. برخی جاده‌های روستایی فریدونشهر و کلوسه نیز به علت ریزش بهمن مسدود است.

شیشه‌فروش ادامه داد: اکنون راه‌های ارتباطی ۹ روستای پشت کوه دوم بسته و در این مناطق ۳ بار بهمن سقوط کرده است. عوامل راهداری نیز در ۴۶ نقطه در مناطق غرب و جنوب استان مشغول بازگشایی راه‌ها با دستگاه‌های برف روب، برف خور و تیم‌های امدادی هستند.

وی به واژگونی ۵ کامیون حامل مواد نفتی و گاز در استان طی چند روز گذشته اشاره و تصریح کرد: روز گذشته در محور اردستان دو  دستگاه تریلر با یکدیگر برخورد کردند و در محور میمه نیز شاهد واژگونی تانکر گاز بودیم. امروز هم در مورچه خورت محدوده کارخانه گلبهار، کامیون حامل قیر مایع واژگون شد که عوامل امدادی در صحنه حاضر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: باتوجه به کولاک و برف در مناطق عربی استان، به رانندگان توصیه می‌شود حتماً از زنجیر چرخ استفاده و به توصیه‌های پلیس راه و پیش بینی هواشناسی  توجه کنند. همچنین باتوجه به اینکه اصفهان کریدور مرکزی حمل بار و مسافر است، رانندگان ناوگان حمل بار و مسافر باید اصول ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha