• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400102821296

برگزاری رویداد استارتاپی "کارآفرین‌شو" در شیراز

برگزاری رویداد استارتاپی "کارآفرین‌شو" در شیراز

ایسنا/فارس رویداد ملی استارتاپی "کارآفرین شو" با حضور ۳۰ تیم برگزیده فعال در حوزه صنایع کشاورزی، در شیراز برگزار شد.

رویداد استارتاپی کارآفرین شو، با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و فنی و حرفه ای استان فارس در مرکز خدمات فناوری کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ شیراز با حضور ۱۸۰ نفر در قالب ۳۰ گروه برگزیده، برگزار و ایده‌های نوآورانه در بخش کشاورزی و صنایع مرتبط ارائه شد.

به گزارش ایسنا، بسته بندی انواع خشکبار و گیاهان دارویی، بسته بندی میوه و سبزی توسط زنان بی سرپرست، تولید پیت یا کمپوست از مخروط کاج، تولید عصاره ریشه زا از درخت بید اکالیپتوس، پرورش ماهیان کپور، نرم افزار مدیریت الگوی کاشت داشت و برداشت و فروش محصولات کشاورزی، پروژه و محصول سوپاپ، سنسورهای هوشمند دمایی، تولید کود شیمیایی با استفاده از ضایعات نیشکر برای تولید بستر گیاه، نوترکیب گیاهی از کدو حلوایی برای ترمیم سوختگی، تولید پماد گیاهی برای درمان قطعی سالک، فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات کشاورزی، مولتی کود ارگانیک تولید فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی در پک‌های صادراتی و ظروف کاربردی و مصرفی، تهیه یک نمونه حلوا با دستور خاص و متفاوت، برداشت خرما به روش مکانیزه، بازیابی مشتقات نخل، مبارزه شیمیایی علیه آفت آب دزدک، استفاده از مالچ طبیعی به جای پلاستیکی، تولید علوفه هیدروپونیک، کمباین برداشت گیاه دارویی خرفه و تهیه مواد اولیه صنعت چسب سازی از ساقه ضایعات، از مهمترین ایده های ارائه شده در این رویداد استارتاپی بود.

برگزاری رویداد استارتاپی "کارآفرین‌شو" در شیراز

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس سه‌شنبه ۲۸ دی در حاشیه این رویداد به خبرنگاران گفت: یکی از مأموریت‌های این شرکت در راستای تقویت و حمایت از صنایع و رفع موانع تولید، حمایت از رویدادهای استارتاپی محسوب می‌شود و در این زمینه تاکنون ۶رویداد استارتاپی باحمایت این شرکت برگزار شده است.

احد فتوحی، برگزاری رویدادهای استارتاپی را با هدف جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها و تسهیل انجام فرایند رشد آن‌ها در بازار و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی بیان و اضافه کرد: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط بیشتر از گذشته نیازمند استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری تولید هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در این راستا و با توجه به نیاز مبرم استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا برای جذب سرمایه و نبود مکانیزم عمومی و مشخصی برای رویارویی استارتاپ‌های آماده جذب سرمایه با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه، برگزاری رویدادهای استارتاپی در صنایع مختلف در این شرکت برنامه‌ریزی شده و تاکنون این شرکت از ۱۲۰گروه برگزیده استارتاپی حمایت کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خاطرنشان کرد: در ۵ دوره قبلی رویدادهای استارت آپی که باحمایت این شرکت برگزارشده، قراردادهایی با ارزش ریالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال بین شرکت‌های ارائه دهنده استارتاپ و واحدهای صنعتی منعقد شده است.

او با بیان اینکه استارتاپ یک کسب و کار جدید است که عموماً حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد، گفت: شناسایی ایده‌های خلاق و نوآورانه و حمایت از استارتاپ‌ها از برنامه‌های مهم است و با حمایت از برگزاری رویدادهای استارتاپی که محوریت صنایع کوچک و متوسط دارند از نظر مادی و معنوی کمک‌های شایانی را به توسعه استارتاپ‌ها می‌کند و زمینه حضور استارتاپ‌ها در در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی را فرآهم می‌آورد.

فتوحی با بیان اینکه هدف از تقویت استارتاپ‌ها با محوریت صنایع کوچک و متوسط، توسعه کارآفرینی و تنوع بخشی به فعالیت‌های صنعتی نوظهور است، اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهایی تأثیر مناسبی در شتاب‌دهی حضور سرمایه‌گذاران در بورس ایده دارد.

او با اشاره به فعالیت‌های فن بازار منطقه‌ای فارس و حمایت‌های این شرکت و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از توسعه فناوری در واحدهای صنعتی، گفت: با فعالیت این فن بازار در هفتمین سال گذشته،۱۸۰ قرارداد بازاریابی و فروش فناوری توسط واحدهای ارائه دهنده فناوری با بخش صنعت و نیز ۷۰ قرار داد سرمایه گذاری و جذب سرمایه بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های فناور، در حوزه فناوری‌های نوین انجام شده و فن بازار فارس موفق به کسب عنوان برتر  در سه دوره، شده است.

برگزاری رویداد استارتاپی "کارآفرین‌شو" در شیراز

فتوحی افزود: اخیراً نیز قراردادی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال بین یک مجموعه فناور تحت پوشش فن بازار منطقه فارس با یک مجموعه بزرگ صنعتی در استان فارس در زمینه طراحی و ساخت سیستم های تشخیص شعله و جرقه زن های صنعتی منعقد شده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران نیز از تسهیل گری فن بازارها برای ایجاد گردش مالی به حجم ۵۰۰میلیارد تومان درقالب ۳۵۰قرارداد از ابتدای امسال خبر داد و گفت: پیش بینی ما اینست که با اقداماتی که توسط فن بازارها و شرکت دانش بنیان درحال انجام است، این رقم تا سال آینده به دوبرابر افزایش یابد.

محمد صالح خالقی مبادلات فناوری را شامل بازیابی، سرمایه گذاری در اکوسیستم نوآوری، انتقال فناوری و رفع نیازهای فناورانه صنایع دانست و گفت: بر این اساس یکی از اولویت‌های ما توسعه دفاتر فن بازار در کشورست و تاکنون ۲۸فن بازار در کشور تحت عنوان فن بازارهای منطقه‌ای راه اندازی شده که فن بازار منطقه‌ای فارس با اقدامات انجام شده در این استان همواره در رده‌های برتر کشور قراردارد و فارس جزو استان‌های موفق و پیشرو است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha