• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400102821447
  • خبرنگار : 71616

فروش "تیگو ۸ پرو" به خاطر قیمتش ممنوع شد

فروش "تیگو ۸ پرو" به خاطر قیمتش ممنوع شد

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ضمن تاکید بر تعیین قیمت فاقد توجیه‌های محاسباتی محصول تازه رونمایی شده مدیران خودرو (تیگو ۸ پرو) که معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد، فروش این خودرو را ممنوع اعلام کرد.

 به گزارش ایسنا، شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه که در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود. 

از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند که قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد اما گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است.

پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان- فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده  ممنوع اعلام کرد.

حسب بررسی‌های اولیه انجام شده برای تیگو ۸ پرو معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، فاقد توجیه‌های محاسباتی است و براین اساس تا انجام بررسی‌ها و اعلام نظر پیرامون قیمت این محصول، فروش و ایجاد تعهد و تحویل ممنوع اعلام شد.این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل  شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است.

 ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.

رونوشت این ابلاغیه برای وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی منابع ایران  به جهت استحضار، عضو هیئت مدیره و معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای، مدیرکل  دفتر صنایع خودرو برای آگاهی و اقدام لازم، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی و حوزه ریاست نیز ارسال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۰:۲۴

قیمت کارخانه محصولات مدیران خودرو از قیمت بازار آن همواره پایین تر است بنابراین نگران نباشدی، این خودرو هم در بازار قیمت واقعی خود را پیدا خواهد کرد و زیان فقط متوجه کسانی خواهد بود که از کارخانه خرید کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۳

معلوم شد چی گفتید از قیمت بازار پایین تر؟از کارخانه خریدن ضرر؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۱۳:۳۱

بابا ترسیدن خودروهای داخلی رو دستشون بمونه

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۲۱:۲۲

بله دقیقا همیشه قیمت خودرو های مدیران تو کارخونه گرون تر از بازار هست

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۰:۳۰

ماشین ۵۰۰ میلیونی یک و هفتصد میخواین کنین تو پاچه مردم من نمیدونم انسانیت کجا رفته

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۰۲

ورداشته ماشینو مثل گوشی های موبایل نامگذاری کرده دو میلیاردم میخوان! رو نیست که. .. یه سفره ای پهنه هر کی میتونه میچاپه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۱۸

آفرین به سازمان حمایت، اقدام کاملا مقدرانه و بجایی بود. ایکاش برای تمام کالاهای اساسی و ضروری مردم که واقعا با این بی انصافی قیمت گذاری میشوند چنین برنامه ای بود و اجرا میشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۰۰:۵۶

.. مطمین باش چندصباحی دیگه باهمین قیمت شروع میکنن به فروش ..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۰ ۰۳:۵۸

برج ۳ با همین قیمت میاد بیرون شایدم بیشتر مطمعن باش

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۳۲

اینجوری که من شنیدم فروش خیلی کمتر بود

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۱:۴۱

جالب ست حمایت از مصرف کننده موقعی میاد که رونمایی شده وبفروش رفته یک جواب باید حمایت بده مگه قبل از اعلام فروش دخالتی بر آپشن وقیمت اتومبیلی که میخواد یک کارخانه بنام بفروشد دیرازخواب بلندمیشن یک ایراد بزرگ که این ماشین نزدیک ۲ملیاردی دارد که ۲ دیفرانسیل وموتور۱۶۰۰ است ...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۴:۴۱

سلام واقعا ایران خودرو وسایپا وسایر شرکت های خودرو ساز ملت شریف ایران را چه فرض کردند که تیگو ۸ با قیمت نجومی بیش از یک ملیارد قیمت زده وبر چه اساسی وقانونی ؟؟پس همان واردات خودرو بهتر است وقتی توان نوآوری و تولید ندارید درب شرکت ها ببندید وبیش از این به ملت شریف ایران دروع نگوید؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۴:۵۲

گویا اعتراضات مردمی در فضای مجازی شاخک‌های بعضی از مسئولین را تیز کرده است ! خودرویی که در عربستان حدود ۶۰۰ میلیون فروخته می‌شود چرا باید در ایران به ۳ برابر آن مبلغ فروخته شود ؟ مابه التفاوت این مبلغ به جیب چه کسی یا کسانی می‌رود؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۰۹:۴۰

تا حدود دوبرابرش به خاطر مالیات و عوارض گمرک که روی قطعات وارداتی هست قابل درکه اما بیشترش احتمالا سواستفاده مدیران خودرو از شرایط انحصار بازار خودرو باشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۵:۲۰

ممنون هر چند دیر می باشد اما بالاخره احساس کردیم هنوز مسولی در این کشور هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۶:۰۳

.. . کل خودرو های فروشی گران هستند....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۶:۴۶

سلام ممنون که بالاخره یکی پیدا شد یه اعتراضی بکنه واقعا دیگه مردمو ... فرض کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۰۸

کار خووبی کرده باید همه ای ماشین های بی کیفیت چینی بررسی شود که چرا قیمت های این ماشین ها با قیمت های خود چین این قدر تفاوت دارند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۱۰

چه عجب بعدازمدتها رئیس سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان یه اقدامی کرد!!!دیگه یادمون رفته بود چنین سازمانی وجود داره!! بعدشم کاش رئیس سایپا وایرانخودرو روهم می دید و اقدامی برای اجحاف صورت گرفته درحق مردم میکرد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۲۶

مگر قیمت بقیه محصولات چری در ایران با قیمت های جهانی مطابقت دارد تمامی قیمت های اعلامی مدیران خودرو و کرمان موتور و بقیه مونتاژ کنندگان محصولات چینی درست سه برابر قیمت های جهانی به مردم ایران فروخته می شود...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۳۶

اینجا ایران فقط هر چی دوست دارین بسازین ما می‌خریم هر چی

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۵۱

چون مردم نخریدن حالا می خوان قیمت بیارن پایین اگه مردم هر چیزی رو نخرن قیمتش هم میاد سر جای خودش

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۷:۵۵

آقایون به اصطلاح حامی مصرف کننده بالاخره از خواب بیدار شدن، مگه بقیه خودروهای چینی توجیه محاسباتی دارن، سال ٩٩ دلار ٣٢هزارتومن بود، الان حدود ٢٧ هزار تومان چرا قیمت‌ها ١٢٠ درصد افزایش پیدا کردن، وقتی به موقع جلوی فساد گرفته نشه حاصلش همین قیمت‌های نجومی ست.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۰۳

دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده آخه 3 برابر .... اون کارخانه داره هزینه های طراحی و کلی هزینه های ساخت و تولید و مالیات و عوارض میده قیمتش یک سوم تو ایران میشه تا به دست مصرف کننده عربستانی یا روسیه برسه بعد قیمت سه برابری تو ایران واقعا بی انصافیه ..... فقط میشه گفت خدا لعنت کنه آدم بی انصافی......

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۱۸

عجیبه کسی به فکر مردم باشه ولی در نهایت مردم شکست می خورند خودرو سازها نگران نباشید پیروزی با شماست بعد عید رو دو میلیارد حساب کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۲۱

اگه همه مسولین مثل شما برخورد می‌کرد الان مردم به این روز نمی ماندن دمت گرم واردات را آزاد کنین ...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۳۸

تضاد یعنی این : اجازه نمیدهند خودرو وارد مملکت شود ! عرضه و تقاضا به هم می‌ریزد! بعد میگوییم چرا همین عرضه کم چنین تقاضایی دارد ؟!!!!! کاش یک جو اقتصاد می‌فهمیدیم!!! اقتصاد قانون دارد و متاسفانه دستوری و بخشنامه ای این قانون عوض نمیشود !!! فقط فساد و رانت و هزار جور ... بازی دیگه درست می‌شود!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۱

من اعتقاد دارم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد کافیه مدیران خودرو 10 دستگاه اهدایی بفرسته واسه......... فوق فوقش 50 میلیون کم میکنن،

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۲

سلام واقعا قیمتش بدون دلیل بالا بود

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۷

این خودرو درعربستان هم به فروش می‌رسد بااین تفاوت که اینجا ۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰قیمت گذاری شده ولی درعربستان ۶۹۰۰۰ریال سعودی که به پول ما میشه۵۵۰۰۰۰۰۰۰ یعنی بیشتر از۳برابر قیمت واقعا مسخره است یک موقع میگفتن برای حمایت از مردم ماشینهای چینی واردبشه بخاطر قیمت پایین‌تری که داره اما الان قیمت نیکو ازبعضی ماشینهای کره ای و ژاپنی هم گرون تره ....سوزوکی،مزدا۳،النتراو...قیمتی پایین‌تر از این خودرو چینی دارند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۴۸

... سه برابر قیمت جهانی آخه چرا مگه فکر کردید ده پنجاه میلادیه مگه ..همه دیگه مبایل دارن باجهان در ارتباط هستن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۵۸

همش فیلم و شو هست. چند روز دیگه سازمان حمایت صد تومن کم می‌کنه میشه 1650 و میگن قیمت اصلاح شد و طبق معمول ملت همیشه در صحنه، خوش حال که ارزان شده میرن تو صف و ثبت نام می کنن و ماشین نهایتا یک تومنی رو یک 1650 میخرن و سوار میشن

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۹:۰۱

دمش گرم.تمام مدیران ما باید همینطوری باشن.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۹:۰۶

باتبدیل یوان به ریال قیمتش 420میلیون در میاد. ،،،، ،.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۹:۳۰

...باز هم سکوت کنید تا ببینیم چه بلاهایی سرمان می آورند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۰۷

مثل پالم که... الان حلال شده , اینم بعد از...مورد تایید خواهد شد .

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۱۱

چی عجب ....قبلا قیمت زده بودن۹۲۰تومان حالا میگن ۱ملیاردو۶۵۰میلیون دزدی تورو روشن.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۶

با این قیمت می توان در کشورهای غربی جدیدترین مدل کراس اوور مرسدس بنز را خرید البته نه فول آپشن آنرا!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۸

... مگه ماشین های ایران خودرو و سایپا چنین ارزشهایی داره که فروخته میشه؟ قبلا هم گیر داده بودند به قیمت محصولات ایران خودرو که بین خودشون یواشکی حلش کردند اینم حله دادا!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۱

تا زمانی که ورود خودرو به ایران آزاد نشود و رقابت وجود نداشته باشد، نه کیفیت خودروهای داخلی بهبود خواهد یافت و نه قیمت خودروهای وارداتی معقول خواهد بود.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۳۷

.. اگر اینا به فکر مردم بودند که پراید (علیه السلام) رو 180 میلیون نمیکردند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۰۳

تا تعرفه واردات رو برندارند و واردات رو آزاد نکنن هیچی نمیشه، برای واردات هم ارز نیاز دارن ..

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۳۴

آهای...ضربه این کارتون خواهی خورد،مگه این خودرو چی داره که اینهمه پول بی زبان واسش میدی؟...این حراج پول ملی نیس؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۳۷

...آقای رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان! این خودروها اگر هم مشتری داشته باشه مشتریش اقشار بسیار مرفه جامعه هستن. شما اگر راست میگی قیمت خودروهایی که قشر متوسط و پایین جامعه سوار میشن رو بیار پایین تا حداقل ماشینی که سه سال پیش با یه وام خودرو میتونستن بخرن بتونن بخرن.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۳

ای کاش در این مملکت تصمیم گیری ها و هماهنگی های لازم اول انجام بشود بعد اعلام عمومی و اطلاع رسانی انجام بشود. در این زمینه کلا خودروسازی های کشور تابع هیچ نهادی نیستند و به همین دلیل سرخود و بدون نگرانی از عواقب کارهایشان اقدام می کنند سازمان حمایت هم متأسفانه حتما اقدام مدیران خودرو را تأیید می کنند و تنها چیزی که در این مملکت برای هیچ کسی مهم نیست حق و حمایت از مردم است چرا که اصلا دیده نمی شوند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۴۶

من چندین بار از شانگهای گرفته تا تیانجین وشهرهای دیگرچین رفته ام ولی هرگز این ماشینهای چینی که توی ایران می‌باشد ندیدم که چندین برابر ارزشش به ما می‌فروشند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۱:۵۵

حقتونه انشالله پراید بشه 1 میلیارد براش سرو کله بشکنید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۲۶

واقعاً متاسفم برای شما که جلوی خودرویی رو گرفتین که ارزشش ۳ میلیارده.چرا گردن درازی شما واسه ایران خودرو و سایپا نیست که خودروی مزخرف تارا رو با قیمت ۵۰۰ میلیون میفروشه .نکنه چون دولتی هستند و نمیخواین سودی که از فروش این قراضه ها بدست میارن از بین بره...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۴:۱۷

داداش کجایی هستی تو 3 میلیارد! بچه کجای چین هستی یا شایدم پسر رییس مدیران خودرویی

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۵۰

خودرو7نفره باید 4تا 5 فرزند داشته باشی این ماشین رو با شرایط فوق العاده ارزان در اختیارتان قرار بگیرد، با این کار چند هدف را با یک تیر میزنی. مسئولان به داد این کشور برسید.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۱۷

خواهش میکنم از سازمان حمایت نزارن این خودروسازها هرجور که دوست دارن قیمت گذاری کنن.اخه چخبره یه ماشین چینی یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون.ماشین خریدن برای ما ایرانیا شده ارزو

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۵

این خودرو در کشورهای همجواره با دلار۳۰ تومانی ۶۰۰میلیون میشه مشتری نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۴۸

جالبه من نمی‌دونستم این جور سازمانیم تو ایران وجود داره...آدم بیشتر حس میکرد سازمان حمایت از تولید کنندن تامصرف کننده ،ولی باز دمشون گرم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۱۷

تازه خیلی آپشن هایش را برداشتن ...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۵۶

آفرین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۵۱

با سلام خدمت دوستان عزیز. قیمت این خودرو در بازار جهانی زیر ۶۰۰ تومن هست البته به پول ایران. تو خود چین هم مردم عادی توانایی خرید این خودروی لوکس را ندارند و برای بازارهای هدف در کشورهای دیگر طراحی شده است. خودروهای سطح پایین مانند جک (کرمان موتور) و هایما (ایران خودرو)و دیگنیتی و فیدلیتی (بهمن )، با قیمت پایین تر از ۲۰۰ تومن هستند که متاسفانه به نرخ سه برابری در ایران فروخته میشن. مدیران خودرو هم مطابق این الگوی قیمت گذاری٫ خودرو را قیمت گذاشته که متاسفانه کار غلطی هست و با شکست مواجه شدن. البته عزیزان هموطن اگر دقت می‌کردند و صفهای طولانی خرید برای خودروهایی که عرض کردم و به سه برابر عرضه میشد رو تشکیل نمیدادن قیمت این خودرو (تیگو ۸ )هم نزدیک به قیمت جهانی تو ایران عرضه میشد که متاسفانه نشد. حالا با چکش کاری هایی که از سوی مسئولین انجام میشه کاری می کنن که نه سیخ بسوزه نه کباب!!!! ولی بازم به ضرر مصرف کننده ایرانی خواهد بود و به سود شرکت خودرو ساز . حالا باز ببینیم عزیزان مسئول چه می کنند شاید هم به سود مصرف کننده باشه !!! انشالله که خیره

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۲۰

.مردم برای فرار از تورم راحت ترین راه که خرید ماشین هست انتخاب میکنن ،اینجور میکنید ...،،مستضعفین چه بکنن از دست شما

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۳۵

Salam, gheymat hamin allane in machin inja dar Qatar: Tiggo 8 pro · 12.3 inches · 7 Seats · 18 inches · 87000 QAR. Yanni 650 milion toman. Ensafi vojood nadareh....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۵۸

فقط خدا به ما مردم بدبخت برسد. همه چیز حسرت شده برای ما...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۱۰

تا زمانی که واردات خودرو نباشه هر چی رو با هر قیمتی میفروشن،چاره ای نداری بین قرعه کشی و شانس با خرید گرونتر یکی رو باید انتخاب کنی،لندکروز اتاق ۳۰۰مدل ۲۰۲۲ با دلار ۲۷ تومن این قیمت نمیشه که ماشین چینی رو باید پول داد براش

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۳۲

آخ از بخت مردم مظلوم ایران فردا یه ۵۰ تومان کمتر قیمت را اعلام می‌کنند و مردم بدبخت هم میگن ارزان شد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۵:۴۳

سازمان حمایت هم یکی لنگه خودشون .اگه چند روز دیگه همین سازمان به اصطلاح حمایت قیمت تایید نکرد....اگه میخواستن کاری بکنند پروسه قیمت گذاری تعیین میکردند...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۴۲

ماشینی که توی امریکاو اروپا ۲۰هزاردلاره توی ایران بیش از۶۰هزاردلارقیمت گذاشتن..

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۴

خوب معلوم که از ۱۳۰۰ کمتر نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۰۲

حالا مسولین میبینند بعد یه پنجاه تومن ازش کم میکنن شایدم اضافه کنن بعد مجوز فروش صادر میشه ...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۵۹

افرین و صد افرین به سازمان حمایت از مصرف کنندگان بالاخره یک سازمان هم پیدا شد که به فکر مصرف کننده ها باشه 🙏

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۱۹

همین خودرو با امکانات بیشتر در کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، فیلیپین و ویتنام با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان داره به فروش می‌ره و مشتری نداره. چطور یه چنین قیمتی برای چنین خودرویی محاسبه شده دقیقاً؟ دزدی و کلاهبرداری تا کجا؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۴۴

آقا قیمت تمام محصولات مدیران خودرو و کرمان موتور به ولا در کشورهای همسایه یک سوم قیمت ایران که با دلار آزاد است هستش شما رو قسم میدم سازمان بازرسی و تعزیرات قیمت رو آنالیز و نظارت کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۲

دل خوش نکنید خریدار نداشته برای جلب توجه فروشش ممنوع شده ۱۰۰ یا ۲۰۰ از قیمتش کم میکنند ملت همیشه در صحنه تحریک به خریدش میشن اینها همه سیاه بازیه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۰۶

تیگو 8در عربستان باقیمت550میلیون بفروش میرسد و در ایران 1750000000 چخبرە مگە ..

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۱۸

چراوقتی قیمت پرایدروزبروز زیادمیشد،کسی بفکرحقوق مصرف کننده نبود،الانم بایدبگیم بخاطرحمایت ازحقوق سرمایه داران فروشش متوقف شده،چون هرکسی قدرت خریداین ماشینو نداره،بجزسرمایه داران

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۴۳

آخه خدا بده عقل ۴ماه تا تعمیر موتور زمان دارید شمارش معکوس شروع شد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۲۳

اون ۸۰ نفر برای بازارگرمی از خودشونن...

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۰۷:۵۶

کمی تفکروعقل ودرایت ارزویی است که ای کاش براورده شود.هرکالایی زمانی فروش میرود و قیمتها کذایی میشود که خریدارداشته باشد.ارزومیکنیم ان شالله روزی برسد درخصوص خرید خودرو کمی وفقط کمی عقل وتدبیر حاکم شود همین.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۲ ۲۱:۱۴

الهی آمین!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۵

عوض حمایت از تولید کننده داخلی دنبال درست کردن بازار مناسب برای دلالان هستند کاهش قیمت این خودرو فقط به نفع دلالان است وگرنه مردم عادی ایران در نهایت باید با همین قیمت خرید کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۲ ۱۳:۱۶

توجه داشته باشید خودروی مونتاژ یعنی فقط قطعه وارد میشه و اینجا با هزینه نیروی انسانی پایین جمع میشه. و این یعنی هم هزینه گمرکی پایین تر و هم قیمت خرید پایین تر از چین.یعنی شرکت مدیران خودرو اینو 25 هزار دلار نمی خره. مثلا 18 هزار تا 20 هزار هزینه می کنه. بنابراین حتی دو برابر قیمت هم برای این خودرو ها زیاده. اون قیمت دو برابر مربوط به واردات خودرو هست نه مونتاژ!!! چرا کسی رسیدگی نمی کنه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۲ ۱۳:۲۳

بر چه اساسی خودروی مونتاژ داخل با هزینه نیروی انسانی پایین تر 3 برابر قیمت جهانی فروش میره؟ این شرکت های چینی محصولات بی کیفیت رو چند برابر قیمت در بازار ایران میفروشند و کسی هم پیگیری نمیکنه؟! دولت و مجلس باید در اسرع وقت واردات رو آزاد کنند دیگه صبرمون داره سر میرسه!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۲ ۲۰:۱۲

دوستان دوست ندارم ضد حال باشم.ولی بیخود زیاد خوشحال نشید.خیلی کم کنن میزارن یک میلیارد و پانصد میلیون تومن و بعدم میگن سازمان جهاد کرده برا حقوق مردم

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۲ ۲۳:۳۷

واقعا بالای ماشین چینی کسی بیشتر از ۵۰۰ تومن پول بده مشکل شخصیتی داره

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۸ ۰۱:۲۸

۲۸ دی ۱۴۰۰ امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۱، تیگو ۷ پرو ۱۷۶۰ تومن

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۱ ۰۷:۲۵

.تا وقتی ماشین خارجی وارد میشه قیمت ارزانتراینا راحشو بلدن چطوری همونو100برابر کنن.