• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400102921526
  • خبرنگار : 71594

محمدیاری: شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها وجود ندارد

محمدیاری: شرایط حضوری شدن دانشگاه‌ها وجود ندارد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فکر می کنم که الان شرایط و بستر برای اینکه آموزش دانشجویان حضوری شود، وجود ندارد و باید یک مدت دیگر تحمل کنیم.

حسن محمدیاری در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با اظهار نظرهای متفاوت و متناقص درباره بازگشایی مراکز آموزشی به خصوص دانشگاه ها بیان کرد: آنچه که مراجعه کنندگان به بنده نگران حضوری شدن کلاس های درس هستند این است که اگر خدای نکرده واکسیناسیون به صورت کامل و جامع انجام نشده باشد، این تجمع و حضور فیزیکی دانشجویان و دانش آموزان می تواند به آنها آسیب بزند.

وی با بیان اینکه این موضوع دغدغه مردم است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از خانواده ها نیز مخالف برگزاری حضوری کلاس های درس هستند، اما ما تابع هر تصمیمی هستیم که ستاد ملی کرونا بگیرد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با تاثیرات مثبت و منفی آموزش از راه دور بر جامعه دانشگاهی و دانشجویی عنوان کرد: باید به حداقل ها قانع باشیم؛ اگرچه آموزش از راه دور جای حضور فیزیکی دانشجویان را نمی گیرد، اما ناچاریم که از این حداقل ها استفاده کنیم.

محمدیاری افزود: فکر می کنم که الان شرایط و بستر برای اینکه آموزش دانشجویان حضوری شود، وجود ندارد و باید یک مدت دیگر تحمل کنیم.

وی با تاکید بر تمهیدات لازم برای حفظ سلامت دانشجویان تاکید کرد: قطعا بحث واکسیناسیون و یادآوری آن بسیار مهم است که اگر به صورت کامل انجام شود می تواند کمک کننده باشد.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تا الان خدارا شکر گام های موثری در حوزه واکسیناسیون برداشته شد که امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۸:۱۴

اتفاقا این کرونا آمد تا بگوید جور دیگر هم میشود زندگی و کار کرد . اگر برنامه ریزی درست باشد غیر حضوری هم به صرفه تر هست ووهم از کلی جهات به نفع مردم و دولت هست هزینه ها کاهشی و محیطهای خانواده سالمتر و اگر کسی واقعا اهل درس خواندن باشد غیر حضوری هیچ مشکلی ندارد حتی تو این دو سال جامع تر شده و به مرور مشکلات کاهش پیدا میکند و میتواند کلا مجازی باشد دیگر خانواده ها نباید هزینه های اضافی متحمل شوند

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۰۹:۰۵

دقیقا درست است

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۰:۵۳

دانشگاه محلی است که نیاز هست دانشجو حضور داشته باشد تا به کتابخانه و آزمایشگاه و کارگاه و..دسترسی داشته باشد غیر حضوری مانع دسترسی دانشجوها به امکانات می شود خواهشا خواهشا صحبت های بی پایه نفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۰۲

نخیر اقا اگه کرونا مهم بود،همه ی اجتماعات رونق نداشت وقت درس و دانشگاه که میرسه کرونا به یادتون میاد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۴:۴۶

برای رشته هایی که کار عملی ندارند کلاس های غیر حضوری حتی به مراتب بهتر از کلاس حضوری هستند چون تمام کلاسها ضبط میشن و بعدا دانشجو به راحتی بهشون رجوع میکنه،اگر هم ترسشون از تقلب هست باید نمرات در طول ترم پخش کنن و نهایتا امتحان پایانترم حضوری بگیرند این بهترین حالت برای دوران کروناس

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۰۹:۵۶

کاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۲:۳۶

درست وسنجیده

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۳:۵۳

منم با شما موافقم کاملا درسته

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۳۸

با توجه به اینکه تقویم دانشگاها بصوریتی هست که از حوالی23-24 بهمن کلاسهای ترم جدید شروع میشوند و عملا تا اواسط اسفند ادامه دارند و بعد تعطیلی نوروز را داریم بهتر است بعد از نوروز حضوری بشه و بخاطر کم تر از یک ماه,اینهمه دانشجوی خوابگاهی رو اذیت نکنید ضمن اینکه دانشگاهها فرصت بیشتری برای درست کردن زیرساخت هاشون در زمینه ی خوابگاه و...دارند و همچنین تقریبا تا فروردین همه واکسینه میشوند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۰۷

بیخودی جان دانشجوها رو بهانه نکند ما نیاز به آموزش حضوری داریم چهار ترم کم نیس ما فقط شهریه میریزیم در حالی که هیچی از درس عایدمون نمیشه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۶:۳۴

خدا رو شکر یکی پیدا شد درست و اصولی فکر کنه بله باید این نیم سال هم صبر کنیم تا انشا الله از ترم جدید بتدریج حضوری شدن به غلتک بیفتد چه در مدارس و چه در دانشگاهها

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۰۱

مسئولین عزیز غیر حضوری خیلی بهتره هم تو این گرونی بصرفه تر شد و اینکه هم اموزش خوب شد هم درس میخونیم هم به کارای دیگه میرسیم شما رو خدا بزارید مجازی باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۴۰

غیر از نگرانی آموزشی شما می خواید پول رفت و آمد و خوابگاه مارو بدید؟ یه جوری میگید آموزش چهره به چهره انگار شمایی که رفتید دانشگاه یه کار مفیدی واسه این مملک کردین و همتون بر پایه علم و دانش مدارک عالی تحصیلی دارید!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۷:۵۰

باااااايد غيرحضوري باشه استاديوم ها خالي باشه مساحد خالي همه جا بايد رعايت كنن تا روزي ك كرونا باشه حتي ي نفر كرونا داشته باشه بايد دانشگاه ها غيرحضوري باشه

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۸:۲۲

من که نمیدونم شما با خودتون چند چندین هر روز یه حرف میزنین

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۲۱

در دانشگاهها برای درسهای نظری کلاس مجازی بهترین گزینه است. کلاس ضبط شده را میتوان بارها تماشا کرد ولی امتحان پایانی باید قطعا حضوری باشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۹:۲۷

دانشگاه ها باید حضوری شوند.

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۰:۳۴

کاملا دست هست که کلاس ها حضور ی نباشد

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۴۶

اونا که میگن آموزش حضوری خبر از مدارس ندارن ، چجوری دانشجو رو از هر جایی بیارین یه جا جمع کنید معلوم هم نیست این جمع شدن چه نتایجی می تونه داشته باشه . تو خوابگاه ها چجوری میشه بیماری رو کنترل کرد اگه جوون خودتون هم بود میفرستادیش یه شهر دیگه تو خوابگاه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۲۳:۴۸

اگه حضوری نشه یه مشت بی سواد متقلب میاد روکار اونم در آینده نزدیک

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۶:۱۹

خدایی حضوریش کنید توی مجازی هیچی یاد نمیگیریم

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۰۳

خیلی جالبه همه چی باز شده استادیوم ها، پارک، همه جا و وقتی صحبت از بازگشایی دانشگاه میشه میگین کرونا هست

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۱۸:۳۹

تا قبل کرونا حضوری بود مثلاً خیلی با سواد تحویل جامعه دادین!

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۲

واقعا همه سردرگم شدن،آخه چجوری با ماسک بریم دانشگاه؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۱۵

حضوری نه تو خوابگاه که نمیشه همیشه ماسک زد وهزینه خیلی داره حضوری مسئولین پیگیر باشین آموزش ترم آتی مجازی باشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۱۷

دوباره کرونا داره اوج میگیره مجازی خیلی بهتره

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۱

حقیقتا برای من که مجازی خیلی پر بار بوده . درضمن استرس حضور کلاس و کرونا رو نداشتم . جهت اطلاع آزمون دانشگاه علوم پزشکی بصورت حضوری برگذار شده نصف بیشتر دانشجویان دختر در خوابگاه دانشجویی امیکرون گرفتن

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۲۵

تو خوابگاه نمیشه پروتکل هارو رعایت کرد .آموزش فقط مجازی

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۶:۴۲

غیر حضوری گردد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۱۵ ۱۹:۱۵

نه به حضوری شدن