• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400102921853
  • خبرنگار : 71579

اتحادیه اروپا خواهان "نقش مثبت ایران" در حل بحران یمن شد

اتحادیه اروپا خواهان "نقش مثبت ایران" در حل بحران یمن شد

سخنگوی اتحادیه اروپا خواستار ایفای "نقش مثبت" از سوی ایران برای حل بحران یمن شد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت و گو با اسکای نیوز عربی گفت: ما برای رسیدن به توافقی که به جنگ یمن پایان دهد تلاش می کنیم. ایران هم باید نقش مثبت برای پایان دادن به بحران یمن ایفا کند.

وی همچنین بدون اشاره به حملات چندساله عربستان و امارات به یمن و نقش مخرب اروپایی‌ها در این بحران مدعی شد: اقدامات حوثی های یمن امنیت منطقه را تهدید می کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است که خواستار حل بحران یمن از طریق راه حل سیاسی و مسالمت آمیز بوده و از همان ابتدا طرح هایی برای حل این بحران و پایان دادن به جنگ پیشنهاد داده است.

اخیرا سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر مرتبط با یمن اظهار داشت: محاصره و حملات نظامی راه حل بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می انجامد. ایران همواره از ابتکار راه حل سیاسی مبتنی بر پایان پذیرفتن محاصره مردم این کشور، پایان جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تاکید می نماید.

خطیب زاده، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته است راه حل هیچ یک از بحران های منطقه ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه مسایل یمن یک امر یمنی است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری که به پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن بینجامد تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۳:۲۱

چرا؟ زمانی که تسلیحات اروپائی غیرمتعارف و ممنوعه آشکارا به ائتلاف عربی علیه ملت مظلوم یمن فروخته میشد و آمریکا تمام قد از این اعضای اتحادیه اروپا حمایت میکرد دست به این کار نزدید؟چرا؟بعد از7سال کشتار دسته جمعی و نسل کشی در یمن