• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400102922026
  • منبع : نمایندگی اردبیل

شهردار خبر داد:

900 پرسنل شهرداری اردبیل، در تلاش برای بازگشایی خیابان ها و معابر

900 پرسنل شهرداری اردبیل، در تلاش برای بازگشایی خیابان ها و معابر

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل گفت: 900 نفر از عوامل شهرداری هم اکنون پای کار هستند تا عملیات برفروبی و پاکسازی مناطق مختلف شهر اعم از کوچه ها، خیابان ها و معابر را انجام دهند.

محمود صفری در جریان بازدید از مراحل بازگشایی و پاکسازی معابر سطح شهر اردبیل اظهار کرد: ما در روزهای گذشته وضعیت بحرانی را در شهر اردبیل سپری کردیم به طوری که در اکثر معابر تا 60 سانتیمتر و برخی شهرک ها نیز تا 80 سانتیمتر بارش برف را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در پنج روز گذشته پرسنل شهرداری کمتر از دو سه ساعت استراحت نداشتند و از چهار صبح تا پاسی از شب سعی دارند تا عملیات برفروبی را انجام دهند اما گستردگی شهر نسبت به 10 سال پیش شرایط متفاوتی را داشته است.

شهردار اردبیل گفت: تعداد دستگاه ها و ماشین آلات را در این چند روز از 140 دستگاه به 180 دستگاه افزایش دادیم و تعداد نیروها نیز از 600 نفر به 900 نفر ارتقا یافته تا با توان مضاعف بتوانند شهر را به وضعیت عادی بازگردانند.

صفری بیان کرد: شهرداری به دلیل محدودیت دستگاه ها و ماشین آلات از ناوگان سپاه، بنیاد مسکن، تیپ حضرت عباس و قرارگاه خاتم الانبیا استفاده می کند تا فعالیت های خود را در بخش های برفروبی، نمک پاشی و تیغ زنی انجام دهد.

وی افزود: از امروز نیز کولاک شدید در سطح شهر کار ما را سخت و چندین برابر نسبت به روزهای گذشته دشوار کرده ولی امیدواریم با پیگیری ها و اقدامات موثری که انجام می شود تا دو روز آینده برفروبی کوچه های 18 و 16 متری را را به سرانجام برسانیم.

شهردار اردبیل به دپوی 5 هزار تن نمک و انجام عملیات نمک پاشی با 18 دستگاه اشاره کرد و گفت: اولویت نمک پاشی در معابر اصلی پل ها و مناطق سربالایی است که با یک دستگاه مکانیزه و ماشین آلات دستی این کار در حال انجام است.

صفری در مورد کمبود ماشین آلات و اولویت خرید در بودجه سال 1401 اظهار کرد: 80 میلیارد تومان اعتبار برای شهرهای مرکزی استان منابع در نظر گرفته شده که 50 درصد این منابع به شکل اوراق تخصیص یافته و اولویت ما خرید ماشین آلات مورد نیاز به ویژه در ایام سرد سال است.

وی در پایان از شهروندان خواست؛ تا از پارک خودروها در کنار معابر و خیابان ها و کوچه ها خودداری کرده و به سرعت عملیات برفروبی در سطح شهر کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha