• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102922035
  • منبع : نمایندگی سمنان

واکسیناسیون 99درصدی در کم‌برخوردارترین شهرستان استان سمنان

واکسیناسیون 99درصدی در کم‌برخوردارترین شهرستان استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از واکسیناسیون 99درصدی در شهرستان میامی به عنوان یک دستاورد مهم در حوزه مقابله با کروناویروس نام برد.

دکتر حسین شیبانی با اعلام این خبر از هماهنگی درون بخشی و برون بخشی به عنوان عاملی موثر در کسب این موفقیت نام برد و اظهار کرد: خوشبختانه در دوران کرونا، همکاری بسیار خوبی را در مناطق تحت پوشش دانشگاه تجربه کردیم و از همین رو شهرستان میامی در سطح شهرستان‌های استان سمنان با 99 درصد واکسیناسیون، عملکرد بالا و خیرکننده‌ای داشته است.

وی بر لزوم تکمیل واکسیناسیون به عنوان عاملی بسیار موثر برای مقابله با کووید19 یاد کرد و افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از توسعه متوازن به عنوان یکی از سیاست‌های مهم و اولویت‌دار در علوم پزشکی شاهرود نام برد و تصریح کرد: توسعه متوازن خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه به طور جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به میامی و بخش کالپوش نگاه ویژه‌ای داشته باشیم ادامه داد: تلاش می‌شود امکانات بهداشتی و درمانی  در هر نقطه‌ای از شهرستان که ضرورت داشته باشد، ایجاد شود.

دکتر شیبانی گفت: مطالبه مردم منطقه کالپوش احداث یک مرکز بهداشت شبانه روزی است و وظیفه ماست که با ایجاد مرکز بهداشت شبانه روزی به این مطالبه مردم پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه خدمت در سنگر سلامت یک کار سنگین و طاقت فرساست گفت: اولویت دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه خدمات سلامت مطلوب و با کیفیت  به مردم است و خدمت در این سنگر نیازمند روحیه جهادی و خدمت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به مطالبه اساسی مردم شهرستان میامی در حوزه سلامت افزود: بیمارستان مهمترین مطالبه و درخواست مردم این شهرستان کمتر برخوردار است.

دکتر شیبانی گفت: در ابتدا از آنجا که بیمارستان میامی هیچ  پروانه ای نداشت به صورت درمانگاهی و به عنوان یکی از درمانگاه‌های بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود فعالیت کرد اما با پیگیری‌هایی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و به‌خصوص معاونت درمان دانشگاه ، وزارتخانه مجاب شد یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی که هیچ نمونه مشابهی در کشور نداشت را برای میامی تعریف کند .

وی با بیان اینکه تجهیز بیمارستان میامی در حال پیگیری است اظهار کرد: با تلاش‌های دانشگاه و نماینده مردم شاهرود و میامی امید می‌رود که در آینده نزدیک تجهیزات این بیمارستان تهیه و شاهد افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی میامی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود وعده داد: حضور پزشکان متخصص داخلی،اطفال، قلب و زنان را در بیمارستان میامی را به دو صورت دائمی، چند روز در هفته تامین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha