• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102922181
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان هشدار داد:

افزایش نگران‌کننده تلفات جاده‌ای در سمنان، شاهرود و دامغان

افزایش نگران‌کننده تلفات جاده‌ای در سمنان، شاهرود و دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان روند صعودی تلفات جاده‌ای در جاده‌ای این استان و خصوصا در دو شهرستان شاهرود و دامغان را نگران‌کننده توصیف کرد.

مهدی حمیدی در شورای ترافیک این استان ضمن انتقاد از عدم کارایی برخی اقدامات برای کاهش تلفات جاده‌ای اظهار کرد: افزایش تصادف در محورهای مواصلاتی استان و به‌ویژه در مرکز استان و شهرستان‌های شاهرود و دامغان نگران‌کننده است، لذا باید فرمانداران و شهرداران به این مقوله توجه جدی نموده و دغدغه‌مندتر از گذشته، این مهم را پیگیری کنند .

وی با اشاره به عوامل چندگانه موثر در وقوع تصادفات تصریح کرد: وضعیت خودروها، جاده و محورهای مواصلاتی، کمبود مراکز رفاهی و خدماتی در سطح محورهای مواصلاتی و همچنین شرایط جسمی و ذهنی رانندگان از مهمترین عوامل ایجاد تصادف در استان سمنان است.‌

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای کاهش تصادفات افزود: در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و دامغان توسط شهرداری‌ها با صرف هزینه‌های زیاد، دوربین‌های متعددی نصب گردیده است؛ فلذا اگر این دوربین‌ها در نهایت منتج به کاهش تصادفات و فوتی‌ها نبوده و اثربخش نباشد نصب آن توجیهی ندارد .

حمیدی با بیان اینکه ما در قبال جان مردم مسئولیم ادامه داد: اگر دوربینی امکان ثبت تخلف دارد باید در راستای کاهش تخلفات و تصادفات از آن استفاده شود .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه  باید حساسیت مردم برای رعایت مقررات افزایش یافته و فرهنگ‌سازی مناسب در این خصوص انجام شود از شهرداران این استان خواست: با مشارکت پلیس راهور در شهرستان‌های استان نسبت به شناسایی، احصاء و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر مسوولیت مهم شهرداری‌ها در این بخش اضافه کرد: مسئله ترافیک وحفظ جان مردم نیز از ملاک‌های ارزیابی شهرداران استان است . همچنین شهرداران موفق در امر کاهش تصادفات در سطح استان، معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت .

وی در همین ارتباط عنوان کرد: ارزیابی عملکرد شهرستان‌های استان در شورای ترافیک در دستور کار اولین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان در سال  ۱۴۰۱ قرار گیرد .

این عضو شورای ترافیک استان از شهرداران این استان خواست: کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان در دستور کار مدیریت شهری در سطح استان باشد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha