• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102922388
  • خبرنگار : 71621

پیام روسیه به آمریکا درباره درگیری اوکراین

پیام روسیه به آمریکا درباره درگیری اوکراین

سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که اگر ایالات متحده واقعا به حل درگیری در اوکراین متعهد است، باید برنامه‌های خود مبنی بر ارائه سلاح به کی‌یف را کنار بگذارد و بر روی مذاکرات تمرکز کند.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه به مقامات آمریکایی پیشنهاد داد تا از نفوذ خود روی کی‌یف برای قانع کردن این کشور به اجرای توافق مینسک استفاده کنند.

کی‌یف‌، از سال ۲۰۱۴ علیه جدایی‌طلبانی که از حمایت روسیه برخوردارند و بخش‌هایی از قلمروی شرق اوکراین در دونباس را در کنترل خود دارند در حال جنگ است.

دو طرف درگیر که دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کنند، ۲۲ دسامبر توافق کردند که آتش‌بس را در خط مقدم برقرار کنند.

در بیانیه این سفارت آمده است: اگر ایالات متحده واقعا به تلاش‌های دیپلماتیک جهت حل و فصل درگیری میان اوکراینی‌ها متعهد است، باید برنامه‌هایش درخصوص ارائه تسلیحات جدید به نیروهای مسلح اوکراین را کنار بگذارد. واشنگتن باید از نفود روی مقامات اوکراینی استفاده کند تا آن‌ها را قانع کند که از خرابکاری در توافق مینسک دست بکشند.

هفته گذشته سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده در دسامبر ۲۰۲۱ به طور مخفیانه کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری نظامی به اوکراین را که شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات رادیویی می‌شود، به تصویب رسانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۲۱:۱۵

آمادگی سیاه پوستان، سرخ پوستان و... برای باز پس گیری قدرت سیاسی در خاک اصلی خود، آمریکا....

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۲۲:۴۹

بسمه تعالی آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) آمریکا در حال فروپاشی است . مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای

avatar
۱۴۰۰-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۹

به امریکا چه مربوط است اگر جنک باشد واما بعد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۰۰

روسیه به این زبونی که در برابر آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداره ، ایران بهش پناه برده برای مقابله با تحریم های آمریکا

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۱ ۰۰:۴۵

باتوجه به اینکه ایالات متحده امریکا کشوری بسیار دور از اروپاست وفقط دوهمسایه مکزیک و کانادا دارد این دوری از مراکز بحران که خود امریکا آن را درست کرده بایدروسیه به امریک تذکر دهد هرگونه درگیری را درخاک امریکا جواب خواهد داد .