• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400102922424
  • خبرنگار : 71573

«کارآفرینی هنری» در بازار کتاب

«کارآفرینی هنری» در بازار کتاب

کتاب «کارآفرینی هنری» نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۹۵ صفحه و قطع وزیری با قیمت ۷۵ هزار تومان در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر می‌کشد. خلق اثر هنری، فرآیندی  خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایده‌های کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت می‌گیرد. امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این فرآیند به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است. فرآیند تبدیل ایده‌های ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکل‌پسند نسبت به زیبایی‌شناسی یا دیگر کیفیت‌های مورد نظر آن‌ها اغلب دشوار است.

این امر از منظر هنرمند می‌تواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارق‌العاده برای رسیدن به محصول نهایی است. این فرآیند همچنین توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر می‌گیرد که در برخی موارد نیازمند حل مشکلات فنی که تاکنون ناشناخته مانده‌اند، به‌علاوه تعامل با ناظران بیرونی برای «عرضه» ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است. در نهایت ایده‌های هنری تا حدی از این قابلیت برخوردارند که برداشت‌های مرتبط با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.

هنرمندان معاصر ممکن است که حتی به‌عنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند. هر چند در شرایط امروز بودن هنرمند به وضوح خواستار یک رویکرد ذهنی است. برخی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیت‌ها مخالف است و این شباهت‌ها در فصلی از کتاب بررسی شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: خلاقیت به‌عنوان یک عامل کلیدی موفقیت‌آمیز در فعالیت‌های نوپا شناخته می‌شود و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد اقتصادی درون‌زا مربوط به سوابق انجمن‌های دوره‌ای بازی می‌کند. در نتیجه، نظریه‌هایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha