• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400102922438
  • خبرنگار : 71573

ترجمه ژاپنی «داستان راستان» منتشر می‌شود

ترجمه ژاپنی «داستان راستان» منتشر می‌شود

در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی و با مشارکت و همراهی طرف‌ ژاپنی، قرارداد چاپ و انتشار کتاب «داستان راستان» که به زبان ژاپنی ترجمه شده است، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و انتشارات پائو منعقد شد.

به گزارش ایسنا، در دیدار حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با یاسوناکا، رئیس مجموعه فرهنگی و انتشاراتی پائو در ژاپن، این قرارداد همکاری به امضا رسید تا ترجمه ژاپنی کتاب شهید مرتضی مطهری با سرمایه‌گذاری طرف ژاپنی و توزیع در شبکه کتاب این کشور در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان فرهنگ‌دوست قرار گیرد.

 حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در این زمینه گفت: با توجه به وجود خلاء محتوایی به زبان ژاپنی برای علاقه‌مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی، رایزنی فرهنگی با مشارکت طرف‌های ژاپنی و برخی از ایرانیان علاقه‌مند، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۱۵ عنوان کتاب و مجله با بیش از ۲۸هزار تیراژ (علاوه بر نسخه الکترونیکی) را ترجمه و منتشر کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید پنج شماره مجله تخصصی «ایران» ژاپنی، کتاب نفیس «۴۷۰۰ مایل، هنر، پل ارتباط ایران و ژاپن» فارسی-ژاپنی، کتاب «الهی‌نامه عطار» ژاپنی، کتاب «نمایشگاه نقاشی تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن» ژاپنی، کتاب «اجلاس اولین گفتگوی دینی ایران و ژاپن» فارسی-ژاپنی، کتاب «ژاپن‌شناسی در ایران» فارسی، کتاب «سینمای ایران و ژاپن» فارسی، کتاب «نیم‌نگاهی به ژاپن» فارسی، کتاب «مقیم سرزمین آفتاب» فارسی و ... اشاره کرد.

او افزود: در خصوص این کتاب و از مدت‌ها قبل پیگیری‌های لازم و مذاکره با مجموعه‌های مختلف انتشاراتی در ژاپن صورت گرفت و نهایتا در ادامه انعقاد قرارداد همکاری برای چاپ ترجمه ژاپنی «مهاجر سرزمین آفتاب»، این همکاری نیز  با انتشارات پائو به نتیجه رسید که امیدواریم به زودی منتشر و در بازار نشر این کشور توزیع شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha