• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400103022532
  • خبرنگار : 50163

در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر؛

مشکلات شهرهای هیدج و صائین‌قلعه بررسی شد

مشکلات شهرهای هیدج و صائین‌قلعه بررسی شد

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: استخر هیدج علی‌رغم دوبار افتتاح کماکان ناقص است‌.

ابوالفضل رفیعی شامگاه دیروز (۲۹ دی‌ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر با ارائه گزارشی درباره مسائل و مشکلات شهر هیدج طی بازدید انجام شده از این شهر، عنوان کرد: یکی از مشکلات مطرح شده در این بازدیدها مشکل افزایش حریم و محدوده شهر هیدج است که علاوه بر گرانی زمین و مسکن، مشکلات توسعه‌ای نیز برای این شهر ایجاد کرده است.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت کفش هیدج، تاکید کرد: اکثر مطالبات واحدهای تولیدی، موضوع زمین و مشکل تراکم‌ ۴۰ درصدی ساخت‌ و سازها، آسفالت مسیر دسترسی به سایت کفاشان، حل مشکل سرمایه در گردش و حل مشکلات بیمه بود.

این مسئول با یادآوری اینکه برای حل مشکل کمبود زمین صنعتی، قول‌های مساعدی در راستای اختصاص ۱۹۰ هکتار زمین به تولیدکنندگان با اولویت صنعت کفش داده شد، افزود: در کنار این صنعت، سایر صنایع نیز قابلیت استقرار دارند.

رفیعی در ادامه، گریزی به موضوع سایت ۱۷ هکتاری این شهر که فاقد زیرساخت‌های لازم است زد و ادامه داد: در این سایت ۴۰ واحد آماده بهره‌برداری بوده، ۵۲ واحد در حال ساخت و ۲۵۸ واحد نهضت ملی مسکن احداث می‌شود که به علت اختلاف‌نظر دستگاه‌های متولی با مشکل تامین زیرساخت مواجه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهر هیدج که از سال ۸۷ کلنگ‌زنی شده اما حدود ۳ میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: این پروژه به صورت نیمه‌تمام افتتاح شده و برای تجهیز آن نیز ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مسئول با اشاره به نارضایتی مردم از مخابرات این شهر، بیان کرد: ارتقای چارت درمانگاه هیدج و نیز راه‌اندازی کلینیک تخصصی در طبقه پایین درمانگاه از دیگر مطالبات شهروندان هیدجی است.

رفیعی با یادآوری اینکه هیدجی‌ها در زمینه صنعت بوجاری نیز فعال بوده و حرف برای گفتن دارند، خاطرنشان کرد: هیدجی‌ها نقش موثری در تعیین قیمت غلات کشور دارند که مهم‌ترین مطالبه فعالان این صنعت رفع موانع پیش روی واردات گندم است.

معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: کیفیت ارائه خدمات درمانی در صائین‌قلعه مطلوب نیست.

مرتضی شهامی گزارشی درباره بازدید انجام شده از شهر صائین‌قلعه به بررسی مسائل و مشکلات پرداخته و اظهار کرد: شهر صائین‌قلعه از  پتانسیل‌های بالایی در  حوزه حمل و نقل و کشاورزی است.

وی با اشاره به فعالیت هزار دستگاه تریلی به مالکیت اهالی شهر صائین‌قلعه، ادامه داد: این شهر از ظرفیت‌های خوب استان در حوزه حمل و نقل کشور است که از این ظرفیت می‌توان در راستای توسعه استان بهره گرفت.

این مسئول با نامطلوب ارزیابی کردن ورودی شهر صائین‌قلعه از سمت آزادراه که مناسب این شهر نیست، متذکر شد: تقاطع جاده با ریل راه‌آهن دیگر مشکل این شهر است و صائین‌قلعه تنها شهری استان است که ورودی آن از روی ریل رد شده و زیرگذر نیست.

شهامی با اشاره به موضوع دو بانده شدن جاده ترانزیت زنجان - قزوین که به صورت تکه‌تکه انجام شده و نقاطی نیز باقی مانده است، اظهار کرد: این اقدام در شهر صائین‌قلعه نیز از سمت غرب باقی مانده است که با توجه به حجم بالای تردد به علت وجود دانشگاه و تنها پمپ بنزین شهر، بازسازی این مسیر از مطالبات صائین‌قلعه‌ای‌ها است.

وی تنها مشکل استخر سرپوشیده شهر صائین‌قلعه را مطالبات پیمانکار عنوان کرد و ادامه داد: این‌ موضوع دلیلی بر استفاده نکردن از این استخر نمی‌تواند باشد، به همین خاطر باید در کمترین زمان این استخر برای استفاده مردم فعال شود.

این مسئول به موضوع شهرک صنعتی صائین‌قلعه نیز اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک علی‌رغم اینکه ۱۷ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد، هنوز هم افتتاح نشده است و این امر در حالی است که صائین‌قلعه سرمایه‌گذاران خوبی در حوزه‌های مختلف است.

شهامی در زمینه کیفیت خدمات درمانی نیز خاطرنشان کرد: اهالی از کیفیت این خدمات ناراضی هستند و نیاز به تقویت این بخش است که در این راستا می‌توان از ظرفیت خیرین نیز بهره گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha