• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400103022571
  • خبرنگار : 71588

نگرانی سازمان ملل و اروپا از اقدامات رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری فلسطینیان

نگرانی سازمان ملل و اروپا از اقدامات رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری فلسطینیان

سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را به عدم کوچاندن فلسطینی‌ها و تخلیه منازلشان در منطقه الشیخ جراح و شهرک سلوان در شهر قدس فراخواند سه کشور اروپایی نیز با ابراز نگرانی از عملیات تخلیه و تخریب در محله شیخ جراح واقع در قدس شرقی هشدار دادند که چنین اقداماتی چشم‌اندازهای صلح را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه در گزارشی برای شورای امنیت خواستار پایان دادن اقدامات رژیم صهیونیستی به کوچاندن فلسطینی‌ها و اجبار برای تخلیه منازلشان، طبق تعهدات خود به موجب قوانین بین‌المللی شد.

وی نگرانی خود را نسبت به احتمال تخلیه منازل از سوی برخی خانواده های فلسطینی که چندین دهه در منطقه الشیخ جراح و سلوان در قدس شرقی زیسته‌اند ابراز کرد و گفت،  وقوع این امر به منزله تشدید خشونت است.

وینسلند توضیح داد، شرکای منطقه‌ای نقش مهمی دارند و باید تلاش‌هایی را برای ترغیب گروه‌های فلسطینی جهت پیش رفتن به سمت حصول توافق سیاسی میان نوار غزه و کرانه باختری بکار گیرند.

بیانیه سه کشور اروپایی درباره فلسطین

از سوی دیگر فرانسه، ایرلند و استونی سه عضو شورای امنیت در حاشیه جلسه شورا واقع در مقر سازمان ملل در نیویورک بیانیه‌ای را درباره اوضاع خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین صادر کردند.

در این بیانیه نگرانی شدید سه کشور از عملیات تخلیه و تخریب که روز سه شنبه در منطقه شیخ جراح واقع در قدس شرقی رخ داد، ابراز کردند.

این سه کشور در بیانیه‌ خود اعلام کردند: ما تعهدات اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر را به موجب قانون بشردوستانه بین‌المللی یادآور می‌شویم و تاکید می‌کنیم که چنین اقداماتی چشم اندازهای صلح را از بین برده و موجب افزایش خشونت می‌شود. آنها رژیم صهیونیستی را به توقف شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی فرا خواندند.

در این بیانیه همچنین به تصمیم کمیته برنامه‌ریزی منطقه قدس به تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲ اشاره شده و از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا از شهرک سازی‌های جدید (که مشمول این تصمیم می‌شود) برای احداث صدها واحد مسکونی در قدس خودداری کند.

واکنش اتحادیه اروپا به شهرک‌سازی‌ها

اتحادیه اروپا شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و تخریب خانه‌های فلسطینیان را به موجب قوانین بین‌المللی اقدامی غیرقانونی دانست و تاکید کرد که این اقدامات موجب تشدید تنش و درگیری‌ها شده و راه حل تشکیل دو کشور و تحقق صلح را ناممکن می‌سازد.

سخنگوی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای در واکنش به تخریب خانه دو شهروند فلسطینی در محله الشیخ جراح تصریح کرد که تخلیه خانه‌هایی که فلسطینیان سال‌ها در آن زندگی کردند، اقدامی خطرناک است که موجب تشدید تنش شده و نگرانی‌ها نسبت به تخریب خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس را افزایش می‌دهد.

وی خواستار تجدید نظر رژیم صهیونیستی در طرح ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکونی در شهرک‌های "هار حوما" و "گعفات هاموتوس" و توقف هرگونه ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین شد.
اتحادیه اروپا از آمادگی خود برای کمک به ایجاد چشم‌اندازی جهت احیای مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha