• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400103022696
  • خبرنگار : 50405

رئیس شورای اسلامی فلسطین:

امروز جبهه مقاومت به لطف انقلاب اسلامی ایران در حال نبرد با استکبار است

امروز جبهه مقاومت به لطف انقلاب اسلامی ایران در حال نبرد با استکبار است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی فلسطین گفت: امروز جبهه مقاومت به لطف انقلاب اسلامی ایران و به مدد آزادی‌خواهان جهان در حال نبرد با استکبار است و هیچ کدام از مردم فلسطین سلاح را به زمین نخواهد گذاشت.

شیخ نمر احمد زغموت، رئیس شورای اسلامی فلسطین شامگاه ۲۹ دی‌ماه در همایش روز غزه که در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیش از هر کلامی باید سلام مردم فلسطین، سوریه، بیت‌المقدس و مردم خطه غزه را به همه مردم ایران برسانم و از رهبر و مسئولان ایران و از مردمان این سرزمین تشکر کنم.

وی افزود: امروز در جای جای فلسطین، مجاهدان بی‌امان برای بیرون راندن دشمنان در حال پیکار و جانفشانی هستند و شما مردم عزیز ایران حامیان حقیقی مردم فلسطین و غزه هستید و به طور ملموس برای ما ثابت شده که مردم ایران دوستان صدیق مردم فلسطین هستند.

احمد زغموت ادامه داد: غزه همواره در طول تاریخ در معرض هجوم دشمنان بوده است، اما همیشه شاهد کمک‌های الهی بوده‌ایم و امروز همه ما یقین داریم در آخرالزمان مهدی(عج) ظهور خواهد کرد و عزت را به همه مسلمانان باز خواهد گرداند.

رئیس شورای اسلامی فلسطین عنوان کرد: امروز جبهه مقاومت به لطف انقلاب اسلامی ایران و به مدد آزادی‌خواهان جهان در حال نبرد با استکبار است و هیچ کدام از مردم فلسطین سلاح را به زمین نخواهد گذاشت. این همایش به مدد عزتمندان برگزار شده و عزت هم از آن خدا، رسول خدا و مومنین است.

وی افزود: فلسطین امروز امانتی در نزد همه مسلمانان است و اگر در این امانت کوتاهی شود، به همه مقدسات و در حق خدا و پیامبر خیانت شده است. خدا را شکر حق‌جویان در امت اسلامی کم نیستند اما نباید فراموش کنیم که مزدورانی در میان امت اسلامی هستند که قرآن می‌خوانند و مدعی مسلمانی هستند اما در صدد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

احمد زغموت اظهار کرد: نگرانی من از جزیره‌العرب و بازگشت یهود به این سرزمین پاک است، یهودیانی که پیامبر آنان را از جزیره‌العرب بیرون راند. هر چند خداوند اجازه نخواهد داد و جلو این کار را خواهد گرفت و پیروزی از آن مسلمانان و مردم فلسطین است.

دشمن گمان می‌کند شهادت مردان استثنائی پایان مقاومت است

در ادامه این مراسم، شیخ خالد ملا، رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق، بیان کرد: فلسطین مایه برکت برای همه جهانیان از انس و جن است و ما نیز امروز  شاهدیم که نبرد بر سر این سرزمین بوده و چشم همه جهانیان به این سرزمین دوخته شده است.

وی افزود: صهیونیست‌ها در این سرزمین با این مردم مظلوم هر چه خواستند کردند. مرد و زن و پیر و جوان را کشتند و به همه مقدسات توهین کردند و دربرابر دیدگان سازمان‌های بشردوستانه هر آنچه جنایت که توانستند، مرتکب شدند.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق ابراز کرد: زبان حال مردم فلسطین این است که بگذار همه نخل‌ها را به آتش بکشند و همه را نابود کنند، اما ما هستیم ما که از زمان کودکی اهل جنگ و رزم بودیم. غزه سرزمین عزت و مقاومت است که در برابر سرسخت‌ترین دشمن تاریخ ایستادگی می‌کند.

ملا ادامه داد: غزه مدرسه‌ای برای جهاد و مقاومت با اراده پولادین است. امروز دشمن در پی آن است تا مردان استثنایی در میان امت اسلامی را هدف قرار دهد تا آنان را به زعم خود بکشد و گمان می‌کند با این کار می‌تواند پایان مقاومت را رقم بزند، اما نمی‌داند مجاهدان و مقاومان افرادی هستند که دنیا در برابر آنان ارزش ندارد، بلکه برای آنان خدا و مظلومیت مردم مهم است.

وی بیان کرد: از نخستین لحظات پس از پیروزی انقلاب در ایران، امام خمینی به مسائل فلسطین توجه داشت. این امام بود که روز جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس خواند و سفارت فلسطین را از اسرائیل اشغالگر گرفت و به فلسطین داد. روز جهانی قدس یک سلیمانی برای امت پدید آورد. دشمنان با به شهادت رساندن احمد یاسین، سلیمانی و ابومهدی المهندس نادانی خود را اثبات کردند از نادانی آنان همین بس که نمیدانند اگر یک سلیمانی را بکشند هزاران سلیمانی در امت اسلامی وجود دارد و  امت اسلامی رکود نمی‌شناسد و پیوسته در راه حق خواهی است.

رییس جمعیت علمای اهل سنت عراق گفت: پیروزی‌هایی که در غزه رقم می‌خورد به لطف خون شهدای غزه و شهدای اسلام است. ما شهید سلیمانی را به عنوان یک ایرانی نمی‌شناسیم، بلکه او را فرزند اسلام می‌دانیم. او بود که به همه دنیا پشت پا زد و به جبهه جنگ در عراق و سوریه شتافت. چون در معیار او مظلومیت مطرح بود و نه دین و مذهب. باید به طرح‌های فسادانگیز دشمن در منطقه توجه کنیم. دشمن درصدد هدف قرار دادن دین، اعتقادات و فرهنگ ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha