• جمعه / ۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400110100185
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل هواشناسی استان گلستان خبر داد

کاهش دمای هوای گلستان تا منفی ۱۲ درجه/ سامانه بارشی بامداد فردا از گلستان خارج می‌شود

کاهش دمای هوای گلستان تا منفی ۱۲ درجه/ سامانه بارشی بامداد فردا از گلستان خارج می‌شود

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه صبح فردا در استان شاهد یخبندان خواهیم بود، گفت: با توجه به یخبندان دمای هوا در مناطق شهری استان به منفی ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد و در ارتفاعات به منفی ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد می رسد.

نوربخش داداشی دقایقی پیش در خصوص آخرین وضعیت بارش ها در گلستان به خبرنگار ایسنا گفت: این سامانه ناپایدار جوی پیرو هشدار سطح نارنجی از شب گذشته همراه با وزش شدید باد وارد استان شد و حداکثر بادها در مراوه تپه و گرگان با ۸۰ کیلومتر بر ساعت همراه با بارش برف و باران ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین بارش باران در گرگان با ۵۲ میلی متر، بندرگز با ۴۹ ملی متر، آق قلا با ۴۹ میلی متر و کردکوی ۴۳ میلی متر و پنج پیکر بندرترکمن ۶۵ میلی متر بوده است و میزان بارش در مابقی نقاط استان نیز بین ۱۰ تا ۳۰ میلی متر ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: بارش برف در ارتفاعات غربی استان گلستان اعم از کردکوی و درازنو ۸۰ سانتی متر ثبت شده که به یک متر نیز خواهد رسید، همچنین بارش برف در ارتفاعات نیمه مرکزی استان، محور توسکستان بین ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر بوده که تا سه ساعت آینده به ۷۰ الی ۸۰ سانتی متر خواهد رسید و بارش برف در قسمت شرقی استان نیز بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی متر گزارش شده است.

سامانه بارشی امشب از گلستان خارج می شود

 داداشی با بیان اینکه تا عصر امروز بین ساعت ۱۵ الی ۱۶ از میزان بارش ها کاسته خواهد شد و این سامانه بارشی اوایل امشب حداکثر تا ساعت ۲۰ از استان خارج خواهد شد، یادآور شد: صبح فردا در گلستان شاهد یخبندان خواهیم بود و با توجه به یخبندان دمای هوا در مناطق شهری استان به منفی ۴ تا ۶ درجه سانتی گراد و در ارتفاعات به منفی ۱۰ الی ۱۲ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با توجه به بارش مطلوب برف در ارتفاعات میزان ریزش ها در بین خشکسالی اخیر خوب بوده اما خوشبختانه با هماهنگی دستگاه های خدمات رسان اتفاق خاص یا حادی نیفتاده است، یادآور شد: با توجه به کاهش دما و بروز یخبندان کشاورزان به ویژه گلخانه داران باید نکات لازم را رعایت و گرمایش گلخانه ها را با توجه به تغییر دما تنظیم کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه در فعالیت سامانه بارشی اخیر سیل مهیب نداشتیم، افزود: با توجه به اینکه زمان این بارش ها کوتاه بود به آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب مسیل ها ختم شد و بیشتر بارش برف  نیز در ارتفاعات بود و خوشبختانه میانگین بارش باران در استان ۵۰ میلی متر بوده است.

داداشی با بیان اینکه همه شهرستان های استان بارش برف و وزش باد داشتند و جلسات هماهنگی مدیریت بحران در تمامی شهرستان ها برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما نیز در مرکز هواشناسی از دستگاه های خدمات رسان مثل آب، برق، گاز و هلال احمر دعوت کردیم و همه دستگاه ها توضیحات لازم را به بخش های مربوطه خود ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha