• شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400110200540
  • خبرنگار : 50165

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

پساب مصرفی صنایع گران نیست، آب ارزان است

پساب مصرفی صنایع گران نیست، آب ارزان است

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: قیمت در نظر گرفته شده برای صنایع گران نیست و ارزان بودن آب سبب بروز این دیدگاه شده است.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در استان، اظهار کرد: طرح فاضلاب در شهرهای زنجان، زرین‌آباد، دندی، خرم‌دره و ارمغانخانه اجرا می‌شود و در برخی شهرها نیز به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای گسترش و اجرای این طرح در زنجان سیستم تصفیه ارتقا یافته و از پوشش ۲۵ هزار نفر به ۲۱۰ هزار نفر رسیده و وارد مدار بهره برداری شده است، افزود: در ارمغانخانه و خرم‌دره طرح مربوطه در حال اجرا است و در زرین‌آباد نیز همزمان با دهه‌فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد، البته این طرح پارسال در شهر دندی به بهره‌برداری رسید.

این مسئول با تاکید بر لزوم افتتاح تصفیه‌خانه‌ها و تکمیل پروژه مجتمع‌ آب‌رسانی روستایی و اجرای طرح‌های مستمر به اجرای پروژه‌های آبرسانی در شهرهای زنجان، ابهر و خرم‌دره، ادامه داد: این پروژه با توجه به امکان بهره‌مندی که از آب سطحی وجود دارد، اجرا شده و در صورت اجرای طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای، پروژه‌های مربوط به ایجاد شبکه و سیستم تصفیه‌خانه را در دستور کار قرار می‌دهیم.

جزءقاسمی با اشاره به تولید و استفاده از پساب در استان زنجان، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب پساب در استان تولید می‌شود که با بهترین کیفیت قابلیت استفاده در بخش صنعت و با ملاحظاتی در بخش کشاورزی را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: سیاست‌ها به گونه‌ای بوده که صنعت رغبتی برای استفاده از پساب نداشته است اما خوشبختانه اواسط امسال نظام‌نامه جدید از سوی وزارت نیرو به شرکت‌های تابعه زیرمجموعه اعم از آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی مبنی بر استفاده نکردن از آب پاک برای صنعت و تاکید بر اختصاص پساب به این بخش ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس تامین آب صنایع جدید استان صرفاً از محل پساب‌ها امکان‌پذیر است، عنوان کرد: برای تحقق اهداف این نظام‌نامه قطعاً نیازمند همراهی استانداری و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و سایر ارگان‌های ذی‌ربط هستیم تا استفاده از پساب در بخش صنعت را نهادینه کنیم.

این مسئول ادامه داد: پساب بهترین منبع تامین آب مورد نیاز صنایع بوده و برخلاف تصورات قیمت پساب به هیچ عنوان بالا نیست، شاید به عبارت دیگر می‌توان گفت که قیمت پایین آب سبب ایجاد چنین دیدگاهی شده و این در حالی است که قیمت پساب بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته مشخص می‌شود.

جزءقاسمی با اشاره به مزایای استفاده از پساب در صنعت، خاطرنشان کرد: کاربرد پساب به عنوان یک منبع دائمی آب در صنعت علاوه‌ بر تامین بخشی از نیازهای آبی این بخش، باعث صرفه‌جویی و دوام منابع آبی موجود می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha