• شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400110200960
  • خبرنگار : 71496

قطر توافقنامه‌ای برای تامین گاز تنها نیروگاه برق غزه امضا کرد

قطر توافقنامه‌ای برای تامین گاز تنها نیروگاه برق غزه امضا کرد

کمیته قطری مسئول بازسازی غزه توافقنامه‌ای را امضا کرد که به موجب آن تامین گاز مورد نیاز تنها نیروگاه برق نوار غزه تضمین می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه که چند روز قبل از طریق گذرگاه بیت حانون تحت کنترل رژیم صهیونیستی وارد غزه شده بود، با ولید سلمان، نماینده شرکت تولید برق غزه و کنعان عبید، رئیس شورای اداری شرکت توزیع برق غزه، توافقنامه‌ای را امضا کرد که به موجب آن دوحه تامین سوخت گاز مورد نیاز تنها نیروگاه برق نوار غزه را برعهده می‌گیرد.

طبق بیانیه کمیته، العمادی در مراسم امضای توافقنامه در دفتر کمیته واقع در نوار غزه، تاکید کرد: این توافقنامه شامل ایجاد یک حساب جهت تامین هزینه‌های واردات گاز و تولید برق در تنها نیروگاه برق غزه است.

طبق توافق کمیته قطری، مالک اصلی این حساب خواهد بود و از طریق آن پرداختی‌ها را مدیریت خواهد کرد، شرکت توزیع برق غزه نیز با شروع کار نیروگاه با سوخت گاز، ماهانه پنج میلیون دلار را به این حساب واریز خواهد کرد.

این کمیته قطری ۲۶ دسامبر گذشته از امضای یادداشت تفاهمی با مسؤولان نفت و منابع طبیعی تشکیلات خودگردان فلسطین و شرکت برق غزه برای راه‌اندازی نیروگاه برق غزه با سوخت گاز خبر داد.

العمادی در آن زمان اعلام کرده بود که یادداشت تفاهم شامل توافق درباره سازوکار واردات و خرید گاز مورد نیاز برای راه‌اندازی نیروگاه برق است و کمیته هزینه حدود ۶۰ میلیون دلاری ساخت خط گاز از شرکت صادرکننده در اراضی اشغالی به مرزهای غزه را تامین خواهد کرد.

۱۴ فوریه سال گذشته توافقنامه مشترکی میان قطر، سازمان ملل و اتحادیه اروپا درباره پروژه راه‌اندازی شبکه انتقال گاز از اراضی اشغالی به نیروگاه برق غزه پس از چند سال مذاکره امضا شد.

نوار غزه با حدود دو میلیون جمعیت به ۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارد و در حال حاضر ۲۱۰ مگاوات برق تامین می‌شود که از این مقدار ۱۲۰ مگاوات آن از اراضی اشغالی تامین شده و مابقی در نیروگاه برق غزه تولید می‌شود و به همین دلیل جدول برنامه برق غزه روزانه چهار تا هشت ساعت قطعی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha