• شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400110201006

۸۵۰ نفر در جشنواره شعر اشراق شرکت کردند

۸۵۰ نفر در جشنواره شعر اشراق شرکت کردند

ایسنا/قم دبیر جشنواره شعر اشراق با اشاره به رشد دو نیم برابری شرکت کنندگان گفت: بیش از ۸۵۰ شرکت کننده در جشنواره اشراق ثبت اثر کردند که این رشد شرکت کنندگان نشان می‌دهد این جریان بالنده‌تر شده است.

حجت الاسلام سید محمد شفیعی، دبیر جشنواره شعر اشراق، در نشست خبری اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) با اشاره به اینکه هنر زبان عمومی تفاهم بشری است، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه به علت اینکه مرکز اندیشه‌های دینی و معارفی الهی و اهل بیت (ع) هستند از این امر مستثنی نیستند و اگر قرار است اندیشه‌های دینی را ترویج کنند باید به سراغ هنر بروند.
وی با بیان اینکه شعر هنر اول ایرانیان و فارسی زبانان است، اظهار کرد: جشنواره شعر اشراق با این نگاه شکل گرفته است که حوزویان فعال در عرصه شعر، فعالیت خود را پر رنگ‌تر کنند همچنین این جشنواره ویترینی باشد برای اینکه آثارشان به مخاطب ادبیات ارائه شود.
وی ادامه داد: فعالیت این دوره از جشنواره اشراق در اسفندماه با تشکیل دبیرخانه آغاز شد.
وی با اشاره به رشد دو نیم برابری شرکت کنندگان بیان کرد: بیش از ۸۵۰ شرکت کننده ثبت اثر کردند که این رشد شرکت کنندگان نشان می‌دهد این جریان بالنده‌تر شده است.
دبیر جشنواره شعر اشراق با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان از بانوان طلبه هستند، اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و سعی شده در برنامه اختتامیه از شعر خوانی برگزیدگان استفاده بیشتری شود.
سید علی نقیب، دبیر اجرائی جشنواره شعر اشراق، نیز در این نشست عنوان کرد: ۲۶۹۳ اثر در این جشنواره ثبت شده است که در بخش شعر کلاسیک ۱۶۸۰ اثر، در بخش شعر نو ۲۰۰ اثر، در بخش شعر کودک حدود ۹۰ اثر، در بخش کتاب ۸۵ اثر، در بخش نوحه و سرود ۱۰۰ اثر، در موضوع ویژه ۱۰۸ اثر و در بخش زبان‌های غیر فارسی ۲۵۰ اثر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره در سالن همایش های غدیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان سخنران و استاد محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی، استاد علیرضا غزوه و زکریا اخلاقی به عنوان مهمان در این اختتامیه حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha