• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 1400110201158
  • خبرنگار : 90061

گفت‌وگو با پروفسور یوسف ثبوتی - بخش دوم؛

ویدئو / خون دلی که از رفتن جوان‌ها می‌خوریم

ویدئو / خون دلی که از رفتن جوان‌ها می‌خوریم

نمی‌توانی استاد باشی و دغدغه مهاجرت و رفتن شاگردانت از کشور را نداشته باشی. پروفسور ثبوتی که سال‌هاست در محیط ‌های علمی و آکادمیک با دانشجویان در تعامل است، می‌گوید: با خون دل، جوان‌ها را در دانشگاه‌ها تربیت می‌کنیم، اما توانایی نگهداری ‌آنها را نداریم و دو دستی تقدیم بیگانه می‌کنیم.» این ویدئو، بخش دیگری از گفت‌وگوی مفصل ایسنا با پروفسور ثبوتی است؛ گفت‌وگویی که بخش نخست آن پیش‌تر منتشر شده بود.

خبرنگار: صادق کرمیان ،معصومه سوهانی / تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۰۷:۴۲

خون دل نمیخوریم اگر رفتن جوانها برای ما باعث ناراحتی بود اقدامی میکردیم گره ای میگشودیم و راه چاره ای می اندیشیدیم وقتی هیچ کاری نمیکنیم یعنی از وضع موجود راضی هستیم مخصوصا اساتید دانشگاه که هیات علمی هستند فقط به فکر ارتقا خودشان و حقوقشان هستند و ذره ای برای دانشجو اهمیت قائل نیستند. به چشم خود دیده ام که از دانشجوهای نخبه مثل برده علمی کار میکشند و به نام خود ثبت میکنند و به استادی میرسند. با نخبه ها که صحبت کنید دل پری از اساتید دارند. پس بهتر است اساتید حداقل در ظاهر اظهار نگرانی از رفتن جوانها نکنند که اتفاقا از ماندن آنها نگران هستند که جایشان را بگیرند.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۱۴:۰۹

آقامجید عزیز بطور حتم روی سخن شما استاد ثبوتی گرامی و امثال ایشان نیست بلکه سایر اساتید نماهایی که به دلیل گل آلودبودن وضعیت آموزشی کشور به ناحق بر روی صندلی استادی دانشگاه ها تکیه زده اند ، می باشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۵ ۰۹:۴۴

متاسفانه آینده ای در کشور برای جوانان نخبه وجود ندارد و چاره ای جز مهاجرت ندارند.در اینجا فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) شغل وجود دارد و بس.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۶ ۲۰:۵۷

خوب نتیجه ..میشه نظر سران حکومت را هم بپرسید