• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400110301356
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت کرونا در هرمزگان/اُمیکرون ویروس غالب

افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت کرونا در هرمزگان/اُمیکرون ویروس غالب

ایسنا/هرمزگان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در  مقایسه دو هفته ای که گذشت در موارد تست و غربالگری به دلیل افزایش مراجعین سرپایی ۱۷ درصد افزایش داشته و متاسفانه شاهد افزایش ۷۲ درصدی تست مثبت سرپایی بودیم که این  نشان از گردش سریع ویروس در جامعه است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در موارد بستری نه تنها افزایش نداشتیم بلکه و ۱۴.۵ درصد کاهش به ثبت رسید که این موضوع به دلیل واکسیناسیون و مراجعه به موقع توسط شهروندان است و موارد فوت نیز از  دو مورد در هفته ماقبل به یک مورد در هفته گذشته رسید.

وی بیان کرد: به جز شهرستان‌های ابوموسی و حاجی آباد، در تمامی شهرستانهای استان شاهد افزایش موارد مثبت بودیم که این نشان‌دهنده شروع پیک سوم در استان هرمزگان است که امیدواریم با تکمیل هر چه سریعتر واکسیناسیون، بخصوص تزریق دُز سوم و رعایت پروتکل‌ها و رعایت قرنطینه، مانع از شروع پیک و بحران این بیماری در استان شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه کرونای اُمیکرون اکنون سویه غالب در این استان است و سرعت سرایت آن نیز بسیار بالاست، اضافه کرد: درصد بسیار بالایی از تست‌های کرونا در هرمزگان از نوع سویه اُمیکرون هستند و این سویه اکنون ویروس غالب در هرمزگان است.

وی خاطرنشان کرد: به هیچ وجه علائم سرماخوردگی را دست کم نگیرید و آن را به حساسیت و سرمای هوا و ... نسبت ندهید چرا که سرعت شیوع اُمیکرون بسیار بالاست و سرعت انتشتر بسیار بالایی دارد.

نوروزیان از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال به صورت خانه به خانه در مناطق مشخص شده در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: گروه هدف ما کودکان زیر ۵ سال هستند که همکاران ما به درب منازل در محلات حاشیه‌ای شهر مراجعه می‌کنند و اگر خانواده‌هایی که می‌دانند واکسیناسیون فرزندشان کامل نیست و در مناطق اعلام شده، سکونت ندارند، می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کرده و قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: اگر بچه تب دارد نیز از دادن قطره فلج اطفال به وی خودداری شود.

نوروزیان اضافه کرد: این طرح تا سه شنبه ادامه خواهد داشت و اگر مراجعه‌ای به درب منزل شما صورت نگرفت، بعد از سه‌شنبه به مراکز مراجعه و قطره فلج اطفال را دریافت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha