• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400110301416
  • خبرنگار : 71477

آمادگی ونزوئلا برای کمک نظامی به روسیه

آمادگی ونزوئلا برای کمک نظامی به روسیه

سفیر روسیه در ونزوئلا از آمادگی کاراکاس برای ارائه کمک‌های نظامی-فنی به مسکو در صورت بدتر شدن روابط روسیه و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، سرگئی میلک بگداساروف، سفیر روسیه در ونزوئلا در مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا در صورت تشدید بحران در روابط مسکو و واشنگتن، کاراکاس قادر به ارائه کمک نظامی و فنی به مسکو خواهد بود،‌ گفت: قطعا.

بگداساروف توضیح داد: از زمانی که معاون وزیر خارجه روسیه از احتمال استقرار زیرساخت‌های نظامی روسی در ونزوئلا یا کوبا صحبت کرد،‌ مقامات ونزوئلایی تماس‌های بسیاری با من داشتند که در آن بر حمایت قاطعانه کاراکاس از مسکو تأکید کردند.

او با اشاره به وضعیت موجود به خصوص درباره ونزوئلا ادامه داد: این نوع فشار بی‌سابقه است که شامل اقدامات محدودکننده غیرقانونی، تهمت،‌ آزار و اذیت در عرصه بین‌المللی و همه ابزارهای فشاری است که در اختیار همتایان غربی ما قرار دارد. ونزوئلا با تمام این فشارها روبه‌رو است و به همین دلیل به خوبی می‌داند که روابط بین کاراکاس و مسکو را می‌شود بیش از این تقویت کرد.

این دیپلمات روسی یادآور شد که همکاری نظامی و فنی بین این دو کشور از سال ۲۰۰۱ با امضای توافقنامه‌ای در این زمینه آغاز شد اما در شرایط فعلی کمک‌های ونزوئلا به روسیه می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد.

پیش از این معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو در حال بررسی استقرار زیرساخت‌های نظامی روسی در کشورهایی چون ونزوئلا و کوباست گفته بود که این مسئله را نه رد و نه تأیید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۰۴ ۱۸:۴۷

به شکرخدا،هرجا روسیه پاگذاشت،جز فقروفلاکت چیزی عایدمردم آن ممالک نشد،ازجمله،افغانستان،کوباو،،،،،،،،وجواب معاون وزیرخارجه روسیه درباره کمکها به کاراکاس،میگوید نه رد میکنم،نه تایید.بنظرشماهمچنین کشوری قابل اعتماداست؟؟؟؟؟